Accova lanceert boekhouding in cloudomgeving

Met de softwaretool YUKI neemt accountantskantoor Accova het voortouw in wat niet minder is dan een revolutie in de sector. Via deze software kunnen klanten voortaan hun facturen rechtstreeks in het systeem inbrengen en zo veel tijd besparen. "Het voordeel voor Accova is dat wij ons nu meer kunnen toeleggen op financieel en fiscale advies-en dienstverlening en op deze manier extra meerwaarde kunnen creëren", aldus zaakvoerder Toon Vanhaeren.

Toon Vanhaeren: "De manier waarop tot nu gewerkt wordt in de boekhouding is niet meer van deze tijd. Klanten brengen hun papieren facturen binnen of mailen deze elektronisch door, waarna deze door ons manueel in de boekhoudsoftware worden ingebracht. Dit is pure tijdverspilling en op de duur te kostelijk voor onze klanten. Om dit proces te rationaliseren gingen we in de markt zoeken en kwamen terecht bij een in Nederland ontwikkelde software tool: YUKI."

Tijd besparen dankzij software

YUKI is een online platform dat ondernemers en boekhoudkantoren toelaat beter samen te werken. De ondernemer brengt zijn elektronische of papieren facturen via scanning rechtstreeks in het systeem in. Gelijktijdig ziet Accova dat een factuur is binnengekomen en deze wordt meteen . Ook banktransacties worden automatisch ingelezen en kunnen zo snel verwerkt worden, na validatie door Accova medewerkers.

Software 'herkent' facturen

"De YUKI tool is intelligente software, in staat om bij te leren", vertelt Toon Vanhaeren. Het systeem herkent terugkerende facturen zoals bvb Proximus en boekt die vervolgens op een correcte manier in.

Een belangrijk voordeel is dat klanten nu op elk moment online hun boekhouding kunnen raadplegen, met mooi ogende grafieken. YUKI biedt zelfs een oplossing voor mensen die steevast hun restaurantbonnetjes kwijt raken: gewoon met je smartphone een foto maken en via de YUKI app meteen doorsturen."

Ook voor Accova biedt deze manier van werken voordelen. Traditioneel brengen klanten hun stukken binnen tegen het einde van het kwartaal, wat steevast voor pieken zorgt. Omdat klanten nu bij wijze van spreken dagelijks hun facturen e.d. doorsturen, worden deze pieken uitgevlakt.

Meerwaarde voor klanten

De Accova klanten - van eenmanszaken tot de grotere kmo's - moeten deze radicale verandering van werken natuurlijk gewoon worden. Zoals alle veranderingsprocessen vergt dit enige tijd. De medewerkers van Accova zijn er alvast klaar voor. Ze zijn goed opgeleid en volgen regelmatig bijscholing.

"We zijn ervan overtuigd dat we de juiste keuze maken. De traditionele manier van boekhouden behoort stilaan tot het verleden. De tijd die we uitsparen dankzij tools als YUKI, kunnen we wijden aan het creëren van echte meerwaarde voor onze klanten: proactief met hen meedenken en hoogstaande financiële service en advies bieden", zo besluit Toon Vanhaeren.(TM)

Bekijk de socials