Beroepsbellers inschakelen, levert kwalitatievere prospectie-afspraken op

PHCom werd 15 jaar geleden opgericht door Stéphane Depaepe (Managing Director). Het bedrijf ondersteunt ondernemingen in hun ontwikkeling: van eenmanszaken, kmo’s tot grote bedrijven uit alle sectoren. In hun development center zijn 28 beroepsbellers dag in dag uit bezig met het vastleggen van kwalitatieve verkoopsafspraken, in opdracht van bedrijven. Het zijn hooggeschoolden met heel wat commerciële intelligentie.

Ze vertegenwoordigen de opdrachtgever en helpen hem en zijn salesteam heel wat tijd besparen door de juiste adressen  te contacteren. “Tijdens de business uren kan je als ondernemer maar beter uitsluitend in gesprek zijn met je klanten, want enkel zo sluit je deals en verdien je geld,” zegt Henk Eulaers (Business consultant).

Wat wil je verkopen, aan wie en hoe doe je dat?

Stéphane Depaepe: “Dat is het eerste waarover we samen nadenken met onze klanten. Het is immers belangrijk om USP’s te vinden die niet iedereen gebruikt. Met de juiste argumenten open je veel sneller de deur voor een verkoopsgesprek. We vuren dat verhaal ook niet zomaar af aan de telefoon, maar stellen de juiste vragen. Diegene die opgebeld wordt, moet het gevoel krijgen dat je oprecht geïnteresseerd bent in hem. Dat werkt veel effectiever. We destilleren een doelgroep ook heel nauwkeurig, zodat je geen tijd verliest met oninteressante prospects. Onze zeer uitgebreide database dekt de hele markt en wordt voortdurend geüpdate, omdat onze 28 bellers ze dagelijks gebruiken. Deze unieke manier van werken maakt dat je nooit een bedrijf mist dat in een klassieke database niet voorkomt.”

Beroepsbellers zijn zeker zo belangrijk als een goede database

Henk Eulaers: “Beroepsbellers zijn de diplomaten van de private markt. Ze werken snel en discreet achter de schermen. Je ziet ze niet, maar ze vervullen een heel belangrijke opdracht, namelijk de juiste contacten creëren. Net zoals een diplomaat dat doet in opdracht van een minister. Onze mensen zijn geen call center profielen, maar hoogopgeleiden. Ze beschikken over de juiste methode en commerciële intelligentie om te graven in de ziel van een prospect en hem over de streep te trekken voor het inplannen van een verkoopsgesprek. Deze gave is sectoroverschrijdend. Maar om volledig in te stappen in het verhaal en de sector van de opdrachtgever hebben zij altijd rechtstreeks contact met elkaar. Het is immers de bedoeling dat de beroepsbeller een verlengstuk is van het bedrijf van de opdrachtgever.

Onze mensen stellen zich aan de telefoon voor als iemand van het bedrijf zelf en gebruiken zelfs een e-mailadres van het bedrijf. Van anonimiteit is dus geen sprake, wel van persoonlijke aansturing.”

Wederzijds rendement halen, is ons streefdoel

Stéphane Depaepe: “Wij voeren 3000 telefoongesprekken met beslissingsnemers per maand. Dat levert ons heel wat business intelligence op en onze klanten maandelijks 450 kwalitatieve verkoopsafspraken. Hoe minder tijd je als ondernemer hebt, hoe belangrijker het is dat je de juiste prospect voor je krijgt in het juiste bedrijf. Wij filteren uit alle prospects de waste en zorgen ervoor dat je het gewenste aantal topgesprekken krijgt. Klassiek zijn dat er wekelijks 2 à 3, maar als je agenda of de capaciteit van je bedrijf dat toelaat, kan dat uiteraard ook méér. Elke maand bezorgen we onze klanten concrete cijfers over onze missie en kijken we hoe we de succesfactoren nog kunnen verbeteren. Bij elke nieuwe klant starten we met een pilootperiode van 4 maanden en evalueren we nadien het resultaat.”    

Bekijk de socials