BiZZ NiZZ Software introduceert LeadManager

Dé oplossing voor professionele lead opvolging

BiZZ NiZZ Software is als bedrijf actief op het gebied van software voor verkoop gedreven ondernemingen. We spraken met de enthousiaste zaakvoerder Maarten Bekkers, over een nieuwe ontwikkeling waar het bedrijf in september mee op de markt komt. Bedrijven helpen om een maximale conversie te realiseren op de binnenkomende leads is daarbij het doel. Maarten vertelde ons over de voordelen van de nieuwe tool genaamd LeadManager.

"De hoofddoelstelling voor de meeste van onze klanten is het genereren van kwalitatieve leads. Wij focussen ons als bedrijf volledig op het leveren van de software om dit mogelijk te maken. Wanneer we praten met marketeers valt ons op dat bij de vraag of de resultaten van hun campagnes naar tevredenheid zijn, dat ze het succes enkel baseren op het aantal gerealiseerde websitebezoekers of het aantal gerealiseerde leads. Wanneer we doorvragen naar de uiteindelijke hoeveelheid verkopen die vanuit deze websitebezoeken of leads gerealiseerd zijn, is de marketeer hier over het algemeen niet van op de hoogte. Dit is voor ons een vreemde gewaarwording gezien het uiteindelijk doel van de marketinginspanningen immers toch het realiseren van verkopen is, " licht Maarten Bekkers toe.

Meten is weten
"We kunnen stellen dat vele bedrijven enkel de marketinginspanning grondig meten. De verkoopinspanningen die nadien volgen worden vrijwel niet gemeten of opgevolgd," vervolgt Maarten Bekkers. "Je kan dus stellen dat er geen zicht is op hoeveel verkopen specifieke marketingcampagnes realiseren. Terwijl dit cruciale informatie is om marketingcampagnes zo optimaal mogelijk in te stellen. Wanneer een campagne, dewelke gericht was op het realiseren van verkopen, geen verkopen heeft opgeleverd dan dien je deze niet te herhalen. Inzicht in de verkoopinspanningen en resultaten zijn zeer belangrijk om de campagnes te optimaliseren en te vermijden dat marketinggeld onnodig verkwist wordt."

LeadManager
Met de introductie van LeadManager heeft BiZZ NiZZ Software als doel om zowel de marketing- als verkoopinspanningen meetbaar te maken. Bedrijven kunnen daardoor zowel meer kwalitatieve leads genereren alsook meer verkopen realiseren en hierdoor hun marketing en verkoop naar een hoger niveau brengen. Het is vooral ook een handige tool voor verkopers. "Een veelvoorkomende klacht bij verkopers is de administratieve rompslomp waarmee zij geconfronteerd worden inzake systemen en rapportage. We zien helaas al te vaak dat softwaresystemen onnodig complex gemaakt worden. Bij de ontwikkeling van LeadManager is er mede daarom veel aandacht besteed aan een mooi ontwerp en is alles zo simpel mogelijk gehouden. Leads komen binnen op een dashboard met verschillende kolommen. Een nieuwe lead komt in de eerste kolom terecht in de vorm van een kaartje met basis info. Bij het openen van de lead krijgt de verkoper inzicht in het gedrag van de lead. Bijvoorbeeld wanneer deze lead voor het eerst op de website terecht is gekomen, welke pagina's de lead bezocht heeft en welke diensten of producten bekeken zijn alsook het aantal keren dat een dienst of product bekeken is door deze lead. Verkopers kunnen al hun acties loggen. Wat de verkoper ook helpt is dat automatisch een real-time management rapportage wordt gegenereerd. De verkoper neemt de lead mee door een proces door de lead te "verslepen" door de kolommen van links naar rechts tot en met de gewenste verkoop. Kortom is het een fantastische tool voor resultaatgerichte verkopers," concludeert Maarten Bekkers. (MRB)

Bekijk de socials