BUSINESS = POKER

Hoe je sales- of marketingteam dezelfde koers laten uitvaren en beter resultaat boeken? Als dit een vraag is waar je af en toe mee worstelt, dan is samen met je team een originele workshop volgen dé oplossing. Bert Tock, schrijver van het boek ‘Business = Poker’ entertraint bedrijven tijdens communicatieworkshops op maat, rond een echte pokertafel. In het bedrijf zelf of op locatie. Een inspirerende plek daarvoor is het schip ‘Festina Lente’, aan het Antwerpse eilandje. Eigenaar Philip De Prest biedt zeer betaalbare scheepsformules aan, volgens je eigen wensen en budget.

Leer beter ondernemen, communiceren én pokeren tijdens een entertRainment workshop aan boord van de Festina Lente

Poker is strategie, zakendoen ook

Bert Tock
(EntertRainer): “Door mijn sales- en marketingachtergrond, mijn ondernemerservaring en mijn liefde voor het pokerspel ben ik overtuigd van de gelijkenissen. Je bedrijf of product zijn de twee kaarten waarmee het pokerspel begint. Je speelchips staan voor het geïnvesteerde kapitaal. De vijf kaarten die nadien op tafel komen, moet je zien als de markt die zich ontwikkelt. Je medespelers symboliseren je concurrenten. Iedereen aast op hetzelfde: zijn geïnvesteerde kapitaal zo snel mogelijk zien renderen en de pot (de klant of het order) binnenhalen. De strategie, de beleidslijnen, de operationele kant van sales en marketing, het gebruik van lichaamstaal, de psychologie,... allemaal vergelijkbaar met de technieken die toppokerspelers gebruiken. Wie deze technieken het best beheerst, zet de beste resultaten neer. Door geloofwaardig te communiceren, bereik je wat je wilt. Dit kan iedereen leren, net als poker.”

Communicatieworkshop op maat van je eigen bedrijfsproblematiek

Bert Tock: “Op basis van de boodschap die een bedrijf wil meegeven of afhankelijk van een bepaalde problematiek, werken we een seminarie uit op maat. Krijg je bijvoorbeeld vaak te horen dat je te duur bent, word je uitgeperst door inkopers, zoek je een betere manier om je te positioneren? De gewenste informatie en aanpak worden al spelenderwijs meegegeven en aangeleerd rond een echte pokertafel. Interactief en to the point. Aan de hand van pokervoorbeelden reiken we communicatieoplossingen aan, die onmiddellijk toepasbaar zijn in het professionele leven. Onderzoek toont aan dat wie spelletjes speelt, geïnteresseerder en gemotiveerder is om te leren. Bovendien wekken games energie op en zorgen ze voor teambuilding. Er wordt heel wat gelachen en je leert van je fouten op een ongedwongen manier.”

Originele teambuiling én training in één

Bert Tock: “Je kan je tv niet aanzetten of je ziet poker. Dat maakt mensen nieuwsgierig om het te leren. Zo’n workshop is een uitgelezen kans en levert onmiddellijk resultaat op voor het bedrijf én voor de deelnemers. Al spelenderwijs leer je communicatietechnieken die je de volgende dag succesvol kunt toepassen.”

Een frisse neus én ideeën halen op het schip ’Festina Lente’

Philip De Prest: “Af en toe de techniek van je medewerkers opfrissen is belangrijk. Daarvoor een interessante locatie kiezen, getuigt van respect. Een duffe vergaderzaal werkt niet inspirerend. Op ons schip kunnen 130 mensen in theaterstijl een seminarie volgen. Maar voor deze communicatieworkshop werken we meestal met 1 tot 4 echte pokertafels. 10 à 40 man is immers een ideaal aantal deelnemers. Tijdens de pauze kan men even uitwaaien op ons zonnedek, terwijl het binnen lekker warm is of juist koel door de airco. Eten en drank wordt voorzien, naargelang je wensen. Je kan je dag helemaal zelf samenstellen.

Wil je ’s ochtends eerst een bedrijfsboodschap brengen, ’s middags varen, nadien de workshop starten en ’s avonds de rest van je bedrijf uitnodigen voor een feest? Alles is mogelijk. Zelfs het schip kan je tunen met je eigen bedrijfskleuren, dankzij de Led-verlichting in 1200 kleurtjes.”

Bekijk de socials