Costimulus helpt Dema Hotels International met de volledige rebranding en herpositionering

Karine Vanderlooven van Costimulus geeft structureel marketing & sales advies aan kmo’s uit de dienstverlenende sector en ook aan grote bedrijven uit de toeristische sector. Als externe consultant springt ze in waar nodig. Dat kan gaan van het opstellen van je marketingplan, sales outsourcing & opleiding, coaching, je hele sales- en marketingbeleid uittekenen en coördineren,... tot klankbord spelen tijdens je strategische beslissingsproces. Ook Dema Hotels International doet al een tijdje beroep op Costimulus en zal in de toekomst nog vaak met Karine samenwerken.

“Karine is mijn commerciële rechterhand”

Jonathan D’Herde (Managing Director Dema Hotels International): “De juiste vakspecialisten inhuren, helpt je bedrijf enorm vooruit. Om snel vernieuwing te kunnen doorvoeren, omring ik mij met consultants uit verschillende vakdomeinen. Karine is daar één van. Ik schakelde haar in om de vier bestaande Dema Hotels International op commercieel vlak klaar te stomen voor integratie in de Accor Groep. De 4 P’s (product, plaats, prijs en promotie) moesten immers aangepast worden aan de nieuwe situatie. Karine was niet alleen mijn klankbord tijdens het strategische beslissingsproces en de herpositionering, maar ook dat van ons commerciële departement. Ze leidde de bestaande ploeg en de nieuwe mensen op. Het commercieel departement kreeg hierdoor een nieuw elan en werd geprofessionaliseerd en versterkt.”

“Extern sales & marketing advies zorgt voor een frisse wind”

Jonathan D’Herde: “Niet alleen voor kleine bedrijven is een externe sales & marketing consultant interessant. Ook voor een keten als Dema Hotels International bleek het bijzonder effectief. Karine werkt heel resultaatgericht en komt direct met oplossingen op maat, waardoor het allemaal heel betaalbaar blijft. Ook voor toekomstige projecten zullen we beroep blijven doen op haar ruime kennis. Door haar ervaring in het verleden heeft zij een zeer hoge graad van specialisatie op het vlak van commerciële integratie van kleinere entiteiten in grotere hotelgroepen. Daarnaast is heeft zij de afgelopen jaren veel met kmo’s samengewerkt en weet dus perfect waar de verschillen liggen tussen de kleinere bedrijven en reuzen als Accor. Dat maakte haar de geknipte persoon om ons te helpen.”

Bekijk de socials