De visie van Christophe Krekels op reclame“Traditionele kanalen dienen te professionaliseren”

Wil je je merk, je logo, je bedrijfskleuren,… extra sterk in het oog laten springen op een evenement, je beursstand, je verkooppunt,…? Dan vind je bij Krekels daarvoor het ideale promotiemateriaal, met indoor en outdoor toepassingen zoals tenten, (beach)vlaggen, banners, pop-upwanden, rollups, tentoonstellingspanelen, presentatiewanden,… Grote jongens als Coca Cola, Kinepolis, Bpost, Heineken, ING,… gaan in zee met Krekels. “Maar je kan bij ons ook terecht voor één vlag of één banner”, stelt zaakvoerder Christophe Krekels. Kmo-insider peilde naar zijn visie op reclame Internetmarketing is booming business. Hebben traditionele vormen van reclame nog toekomst?

“Er komen inderdaad kanalen bij om reclame te maken, maar dit wil niet zeggen dat er andere vormen wegvallen. Met de komst van de video’s zijn de bioscopen niet verdwenen en ondanks het feit dat iedereen vandaag een website heeft, worden er toch nog beurzen georganiseerd. Hoeveel benzinestations langs de weg hebben er geen vlaggen staan? Visueel promotiemateriaal blijft een sterke manier om je merk te tonen, maar de traditionele kanalen dienen zich wel te herorganiseren en te professionaliseren. Daar leggen wij ons op toe. Onze slogan luidt dan ook ‘the art tot attract people’.”

Wat zijn jouw troeven om snel en competitief te handelen?

“We hebben sinds 2008 resoluut voor de weg gekozen om het materiaal zelf te ontwikkelen, te printen en te vervaardigen. Dit houdt veel risico’s in omdat je moet investeren in knowhow, machines, mensen en gebouwen, dit op een moment dat de markt het moeilijk heeft. Vandaag, na de crisis, zijn we met 50% gegroeid, verdubbeld in personeel en beschikken we over een groot machinepark met acht groot formaat printers, snijmachines, lasmachines, een stikatelier,…”

Produceren in België is toch duur? Hoe blijf je competitief?

“We voeren de hardware in grote hoeveelheden in en leggen grote voorraden aan. Hierdoor kopen we gunstig in en vermijden we hoge transportkosten. Daarnaast is onze productie zeer hoogtechnologisch en geautomatiseerd. We hebben onlangs nog geïnvesteerd in een nieuwe CNC-snijmachine met camera, die de vlaggen automatisch uitsnijdt. Alleen in de laatste fase, het stikken, komt handenarbeid kijken, waardoor we heel competitief kunnen zijn. Bovendien zijn onze stiksters zeer gemotiveerd en dat maakt veel loonkosthandicap goed.”

Moet men een specialist zijn om het promotiemateriaal op te zetten?

“Elk product dat Krekels ontwikkelt, moet voldoen aan de meest strenge eisen en een daarvan is dat het compact verpakt moet zijn, zodat je het heel eenvoudig kan transporteren of meenemen. Alles moet ook heel makkelijk opstelbaar zijn, door maximaal twee personen en binnen het half uur, en zonder dat er extra logistieke of verborgen kosten komen kijken. Een rollup banner bv. staat op slechts enkele minuten recht.”

Dienen bedrijven een reclamebureau te consulteren voor de ontwikkeling van hun promotiemateriaal?

“Dat is niet nodig. Als bedrijf of particulier kan je terecht vanaf één stuk. Je kan daarbij rekenen op onze grafische mensen, die je van A tot Z bijstaan.”

Dient men lang op voorhand contact op te nemen?

“Alle printmachines staan in Lokeren. Dit betekent dat we zeer snel kunnen reageren. Is het door je deadline niet mogelijk om de productie standaard in te plannen bij ons, dan kunnen wij, mits het betalen van een kleine rushkost, je bij wijze van spreken op 24 uur leveren.”

Er is net een nieuwe productcatalogus uit, 52 pagina’s dik, met een uitgebreide keuze.

“Die kan je downloaden, maar je bent ook van harte welkom in onze 300 m² grote showroom, waar je, bijgestaan door onze adviseurs, de verschillende kwaliteiten kan vergelijken en alles eens kan vastpakken, zodat je de juiste keuze kan maken.” (NV)

Bekijk de socials