Digitaal factureren: groener, goedkoper, gemakkelijker

 

Zoekgeraakte facturen, rompslomp en kosten om facturen te versturen en te verwerken, zijn verleden tijd als het van Harmony afhangt. Deze consultants in ‘document solutions’ helpen grote KMO’s tijd en geld besparen dankzij e-facturatie. Harmony werd opgericht in 1994 en telt intussen 25 medewerkers. Naast e-facturatie begeleiden ze bedrijven ook bij e-correspondentie en e-promo.

Administratieve vereenvoudiging 

Koen Mercken (zaakvoerder): “Bedrijven die minstens 10000 facturen per jaar versturen, kunnen heel wat besparen door digitaal te factureren. Handling, print- en verzendkosten,… vallen weg. Ook voor inkomende facturen werkt e-facturatie opbrengstverhogend en kostenverlagend, zelfs nog meer. Via de juiste software worden de binnenkomende facturen gescand en automatisch ingevoerd in hun boekhoudsysteem. Bovendien detecteert het softwaresysteem zelf naar wie een bepaald factuur moet worden verstuurd om te laten goedkeuren.”

Winst gegarandeerd

Raoul Boonen (Business Development Manager): “We peilen altijd eerst naar de behoeftes van een onderneming. Zo’n consultancy duurt een halve tot een hele dag, afhankelijk van de grote van een bedrijf. Nadien stellen we één van de vier softwaresystemen voor, waarmee we werken. Het zijn niet onze eigen systemen, waardoor ons advies echt objectief is. We berekenen de investeringskost en de opbrengst, want het is de bedoeling dat de klant erbij wint. Wanneer e-facturatie niet interessant is, zeggen we dat ook.”

Goed voor je groen imago

Koen Mercken (zaakvoerder): “Bedrijven die digitaal willen factureren hebben een akkoord nodig van hun klanten. Het volstaat meestal om hen een bericht te sturen met de boodschap dat je groen wilt ondernemen en met de vraag of ze mee willen doen. Klanten vinden dit in het algemeen zeer positief en klikken oké.”

 

Bekijk de socials