Garage GMAN verruimt en verrijkt het aanbod met Citroën

Voor wie Antwerpen langs de noordkant binnenrijdt, geldt garage GMAN als een opvallend landmark onderweg. Het imposante gebouw, op de hoek van de Ijzer- en Noorderlaan, wordt bovendien volledig vernieuwd en oogt voortaan als een glazen doorkijkhuis, met gloednieuw in de etalage het volledige Citroën-aanbod (personen- en bedrijfswagens).

In de vergaderruimte van garage GMAN op de tweede verdieping, zet ik me samen met brandmanager Sven Potvin en general manager Alex Gaspar rond de tafel.  Als een postkaart achter de hoge ramen schittert de skyline van Antwerpen in de zon. “GMAN, Gaspar Motors Antwerpen, is ondertussen tien jaar jong” vertelt Alex Gaspar. “Wij zijn gegroeid en groot geworden als verdeler van het automerk Opel. Ondertussen bestrijken we de ganse regio tussen Brasschaat en Mechelen met acht vestigingen in totaal. Mede daarom vonden we het tijd voor een nieuwe uitdaging, het uitbreiden van ons aanbod met een ander merk. En dat merk werd Citroën”.“We waren meteen overtuigd van de opportuniteiten die het merk ons kon bieden” vult Sven aan. “Diversifiëring werkt immers verrijkend, wanneer je twee merken naast elkaar kan aanbieden die als een aantrekkingspool voor elkaar werken,  en die aanvullend zijn zonder elkaar te overlappen”.

Troeven bij de vleet

Het imago van Citroën als budgetmerk is ondertussen al lang achterhaald. “Vandaag de dag is Citroën zelf toonaangevend innovatief geworden” legt Sven uit. “Het merk scoort ook hoog op het vlak van kwalitatieve afwerking en ecologische toepassingen. Design en een emotionele look, met een bewuste keuze voor sexy modellen, is het nieuwe imago van Citroën geworden. Op die manier is Citroën erin geslaagd om aansluiting te vinden bij de zogenoemde ‘Premium’-merken. En dit alles tegen nog steeds uiterst scherpe prijzen. Nog een andere, belangrijke  troef is de volledigheid van het gamma dat ze aanbieden. Letterlijk van piepkleine stadswagen tot luxe-auto’s en alle types bedrijfswagens. En laat ons evenmin vergeten dat Citroën in België het afgelopen jaar het vierde best verkopende merk was”.

GMAN service

Bij de uitbreiding van het aanbod met het Citroënmerk gaat men bij GMAN doordacht te werk. “Onze merken zullen naast elkaar, letterlijk in twee aparte gebouwen getoond worden” verduidelijkt Alex. “Op die manier creëren we twee entiteiten die los van elkaar staan en werken: GMAN1 voor de verdeling van Opel/Chevrolet, en GMAN2 voor de verdeling van Citroën. De nieuwe showroom van Opel zal 2.000m² groot zijn, die van Citroën 1.200m². GMAN wordt voor de klant een ‘one stop shopping’-adres. Op één en dezelfde locatie kan men bij ons terecht voor zowel de aankoop van een nieuwe wagen als voor het onderhoud en/of de eventuele carrosserieherstellingen. Daarnaast beschikken wij ook over een centraal magazijn waar alle onderdelen voor de respectievelijke merken kunnen worden aangekocht. Over de merkengrenzen heen stelt GMAN één prioriteit : kwaliteit van dienstverlening en klantentevredenheid. Een persoonlijke approach voor iedere klant vormt hierbij de basis, met daarnaast een haast onvergelijkbare snelle dienstverlening naverkoop dankzjj de capaciteit van onze werkplaats, en niet te vergeten onze ideale ligging vlakbij de stad, haar belangrijkste in- en uitvalswegen, en met verschillende bushaltes voor de deur. Klanten die hun wagen voor kleine herstellingen of onderhoud binnenbrengen kunnen bij ons daarom de keuze maken tussen een vervangwagen, een gratis fiets of een gratis dagpas voor De Lijn”.

Toekomst

Gelet op de innovativiteit en doordachte ontwikkeling van nieuwe modellen van onze merken Opel, Chevrolet en Citroën kijkt GMAN vol vertrouwen naar de toekomst. “Hierbij wordt mogelijke uitbreiding niet uitgesloten” aldus Alex Gaspar. “Om deze groei te kunnen bewerkstelligen en onze teams te versterken, zijn wij steeds op zoek naar gemotiveerde mekaniekers/techniekers”.

Bekijk de socials