Krijg ondersteuning van een consultant bij de organisatie van een bedrijfsevent

Vier jaar geleden richtte Sophie Naze KonseptS No-Nonsense Event Consultancy op. Met een wel heel apart businessmodel voor deze sector werkt Sophie volkomen onafhankelijk. Ze geeft professioneel event-advies aan grote en kleine bedrijven en brengt de juiste partijen bij mekaar voor een geslaagd event.

“Tijdens mijn ervaring als salesmanager in de hotelsector, voelde ik hoe weinig tijd ondernemers en eventmanagers hebben voor de organisatie van een event”, zegt Sophie. “Ze zien vaak door het bos de bomen niet. Hun behoefte aan ondersteuning vul ik vandaag in met KonseptS. Ik help hen heel wat tijd, zorgen én geld besparen.”

Professionaliteit creëren in de eventsector is mijn doel

Sophie Naze: “Een kmo’er, eventmanager of secretaresse heeft geen tijd om de kwaliteit van alle eventsuppliers te checken. KonseptS is een nuttige schakel die professionele partijen selecteert en ervoor zorgt dat ze ook kunnen samenwerken. Dit kan dus perfect een combinatie zijn van uw cateringpartner met een nieuw audiovisueel bedrijf. Het voordeel is dat je dan suppliers kiest naargelang de nood, het type event, het concept en de kwaliteit van hun dienstverlening. Je hoeft daarom niet je hele event te outsourcen, maar schakelt enkel onze hulp in waar nodig.

Een geschikte locatie zoeken bijvoorbeeld, betekent voor een personeelslid uren surfen. Door onze knowhow vinden we die veel sneller. Dat kost een pak minder en zorgt voor een frisse wind. Het is zoveel leuker om een meeting te organiseren op een boot of een familiedag in een echte circustent.”

Hulp bij doordachte eventplanning, voor kleine en grote budgetten

“Professionaliteit is niet enkel weggelegd voor grote budgetten. Ook kleine events moeten tot in de puntjes bedacht en geregeld worden. Daarnaast doen bedrijven te weinig aan doordachte eventplanning. Het is niet omdat het mooi weer is dat je plots een BBQ moet organiseren, want past die wel in je sales- en marketingplan? Wat zijn de doelstellingen van je bedrijf, welke doelgroep(en) wil je bereiken en welk type events passen daarbij?

Hiervoor schrijf ik een langetermijnplan. KonseptS is dan een consultant die je eventstrategie bepaalt. Maar je kan ons evengoed als organisator inschakelen. Dan helpen we alles van A tot Z regelen, zonder de eventorganisatie helemaal weg te halen uit je bedrijf. Het is gewoon handig dat iemand meedenkt aan alle details. U kiest het type samenwerking volgens uw noden en budget.”

Heel persoonlijke en no-nonsense aanpak

“Je bedrijf bestaat 5 jaar, maar je weet niet goed wat daarrond te doen? Ik schrijf een strategie over hoe je dit kan vieren met al je doelgroepen: je personeel, je klanten en je leveranciers. Niet iedereen benader je namelijk op een zelfde manier. Nadien bedenk ik een concept: het thema, de locatie, de cateraar, de animatie, ... En als je wil, help ik je ook bij de organistatie. Het belangrijkste is dat het klikt tussen ons. Dat ontdek je snel op onze site door enkele filmpjes te bekijken. Volgens mijn klanten ben ik altijd enthousiast en professioneel. Je weet wat je aan me hebt én dat alles in orde zal zijn. Ik zorg voor persoonlijk contact en voed mijn klanten voortdurend met nieuwe ideeën. Het inspiratieseminarie dat ik binnenkort organiseer, is daar het beste bewijs van.”

Win-winsituatie voor alle partijen

“Ik werk altijd op uurbasis en reken een fee aan voor het idee. Op voorhand wordt alles perfect gebudgetteerd. Je kent dus het totaalbudget en krijgt een duidelijk overzicht van alle kostenposten. Zo zie je tenminste wat je event écht waard is. De facturatie gebeurt niet via mij, maar rechtstreeks tussen de leveranciers en het organiserende bedrijf. Heel transparant dus. Ik heb geen exclusiviteit met partners en sta open voor alle types van samenwerking. Ik scherm de suppliers ook niet af, maar breng iedereen rond de tafel. Er moet tenslotte een klik zijn tussen alle partijen om een event te doen slagen.”

Bekijk de socials