Met passie en respect groeien naar de klant toe

Bij Deschacht uit Oostakker is het najaarsoffensief begonnen. Met de blik op Antwerpen en de Kempen gericht, breidt het bedrijf gevoelig uit. De specialist bij uitstek op het gebied van Riolering en Afvoer, Isolatiematerialen, Koper- Zink-en dakmaterialen, Folies en Gevel- en Bouwspecialiteiten, groeit zo met passie en respect naar haar klanten toe. “Sinds 2009 zijn wij in de Antwerpse regio aanwezig met een filiaal op de Boomsesteenweg te Aartselaar” vertelt Jo Verfaellie, gedelegeerd bestuurder bij Deschacht. “Mede door het succes aldaar plannen wij nu een forse uitbreiding richting Kempen en Limburg”.

Concept schept vertrouwen

“Het plan achter onze verdere groei” legt Jo Verfaellie uit, “is eigenlijk het logische gevolg van onze missie, die altijd hetzelfde is gebleven: elke dag opnieuw, met passie en respect, bouwen aan de toekomst van ons bedrijf.  Met de nieuwe uitbreidingen die voor de deur staan, vertalen wij het respect dat we voor onze klanten hebben, door hen te willen volgen en in hun buurt aanwezig te zijn. Daarom openen wij binnenkort twee nieuwe filialen. Zo hebben we op de Sint-Lenaartseweg in Rijkevorsel een terrein van 20.000 m2 aangekocht dat we gaan verbouwen tot een nieuwe vestiging. Deze zal de deuren openen medio 2013. Vanaf september van dit jaar starten we verder weg, in Geel, met de bouw van ons achtste filiaal. Dat is een terrein van liefst 30.000 m2 en gelegen aan de Bell Telephonelaan. Een superligging dus, tussen afrit 33 en 34 net aan de fly over”.

“Dat concept van een landelijke vertegenwoordiging, met filialen die altijd in de buurt zijn, creëert een gevoel van vertrouwen. Al onze filialen hebben bovendien dezelfde uitstraling, met een identieke look en feeling. Zo krijgt de klant, van zodra hij binnenstapt, een gevoel van herkenning en vindt hij meteen zijn weg naar wat hij zoekt en nodig heeft”.

Communicatie en bereikbaarheid

“Als bedrijf is het enorm belangrijk om je klanten op de hoogte te houden van vernieuwing en verandering” vertelt Jo Verfaellie. “Duidelijke communicatie is dus onontbeerlijk. Vanaf deze maand september tot juni 2013 plannen wij een grote campagne om de regio te bewerken. We willen nieuwe contacten leggen, hen voorstellen wie we zijn en wat we doen en hen kennis laten maken met ons gamma en onze service. Verder zijn we gestart met een eigen nieuwsbrief. Vanuit onze centrale marketingdienst in Oostakker wordt die vier maal per jaar op 30.000 exemplaren verzonden naar klanten en prospecten. In die nieuwsbrief stellen we onze nieuwe producten voor, onze medewerkers en evenementen, maar we lichten er ook enkele van onze projecten in toe en laten daarbij klanten aan het woord waarmee we samenwerken. De reacties op dit initiatief zijn overweldigend en positief. Vaak wordt ik er op aangesproken, door klanten die ik elders ontmoet”.

“Ondertussen wordt ook onze e-commerce actief waar klanten met hun eigen login producten kunnen kiezen en bestellen en waar ze tegelijk kunnen zien wanneer hun bestelling geleverd wordt of waar ze die kunnen afhalen”.  

Ongenaakbare service

“Een belangrijke pijler binnen ons bedrijf, en die ons onderscheidt van anderen, is en blijft een perfecte dienstverlening” zegt Jo Verfaellie. “Zo hebben we in de loop der jaren een enorme en brede expertise opgebouwd waardoor we ook doeltreffend technisch advies kunnen geven. We beschikken altijd over ruime voorraden, zijn regionaal sterk aanwezig, en hebben een eigen vloot van 15 vrachtwagens die instaan voor een correcte en snelle levering. Wat vandaag bij Deschacht besteld wordt, wordt morgen eender waar in België geleverd. Of om het met andere woorden te zeggen: Deschacht komt graag naar u toe”.

Bekijk de socials