nox NightTimeExpress Belgium

Bestellingen worden 's nachts aangeleverd

Een machine-onderdeel net voor 17 u 's avonds besteld en nog voor 7 u 's morgens bij U op het bedrijf aangeleverd. nox heeft van snelle nachttransporten zijn core business gemaakt. De koeriers van het bedrijf hebben met geavanceerde tools en codes toegang tot de vestiging van de klant en deponeren de bestelling op vooraf afgesproken plaatsen. Vooral KMO's en zelfstandigen en ook multinationals kunnen uit het systeem enorme voordelen halen.

De wurgende fileproblematiek is voor heel wat ondernemers een heuse nachtmerrie aan het worden. Wie geregeld bestellingen moet ontvangen van toeleveranciers ziet vele uren verloren gaan wanneer de stukken niet op tijd aankomen. Een technicus die bv. een verwarminginstallatie moet herstellen kan niet aan de slag wanneer hij het bewuste onderdeel van de brander niet aangeleverd krijgt.

Stef Vanbinst heeft vele jaren gewerkt voor grote distributiebedrijven en onderkende in al die tijd de groeiende problematiek van de logistiek over de baan. De doelgerichte omschakeling naar nachtleveringen is strategisch een perfecte keuze. nox NightTimeExpress Belgium werd in dit opzicht losgehaakt uit TNT en wordt nu aangestuurd door een private equity fonds.

"Wij gaan sindsdien voor systematische nachtdistributie," zegt hij. "Wij werken in dit opzicht vooral voor KMO's en zelfstandigen die we bedienen vanuit een technologisch sterk geperfectioneerd systeem. Met scanningapparatuur, smart glasses en ingebouwde devices. Neem nu de technicus van daarnet die een onderdeel nodig heeft voor de herstelling van een verwarmingsinstallatie. Die man krijgt het bewuste stuk van Bulex Vaillant 's nachts aangeleverd in zijn bestelwagen. Onze koerier weet via ons systeem immers perfect waar de wagen staat, kan die openen en het onderdeel veilig deponeren. De technicus kan van zijn kant 's morgens onmiddellijk vertrekken naar de bewuste werf en aan de slag gaan met een enorme tijdwinst."

Stel je omgekeerd voor dat de technicus het verwarmingsonderdeel niet tijdig aangekregen had. Dan moest hij bijvoorbeeld zelf naar een distributeur rijden, daar hopeloos veel tijd verliezen en de klant die al die tijd in de kou zat nog meer in de gordijnen jagen.... Zonder het nog over de extra kosten te hebben die er ongetwijfeld nog bovenop zouden komen.

Het gaat hem bij nox echter niet enkel om de efficiëncy van de technologische systemen. "Mij is het vooral om onze mensen te doen. In eerste instantie dan onze 150 koeriers die als vaste subcontractors onze echte partners zijn. Ze zijn de hele nacht op stap om gemideld 20.000 colli's en paletten bij onze klanten te leveren. In heel het land, inclusief Luxemburg. Ze doen dit met zoveel engagement dat vooral zij het verschil maken."

Stef Vanbinst is net zo trots op het personeel in het magazijn dat in hooguit 2 tot 3 uur de aankomende trucks leegmaakt en de zendingen klaar maakt voor de koeriers. De efficiëncy waarmee gewerkt wordt is de onderbouw van het hele systeem.

Net zoals de inbreng van de customer service, de dienst die de lijnen naar de klanten openhoudt. Vragen en orders worden er door de eigen mensen keurig opgevolgd.

Innovatief

Centraal in het concept van nox blijft in alle opzichten de permanente aandacht voor innovatie. De hoge toegevoegde waarde van de nachtdistributie ligt immers in de snelle flexibiliteit die de onderneming kan aanbieden. Daartoe wordt onafgebroken geïnvesteerd in de continue verbetering van de systemen en de processen. Grote klanten als Jungheinrich, TVH, Bosch en Bulex Vaillant hebben van hun kant de delevering performnce van nox al onderkend. De KMO's en de zelfstandigen sluiten zich daar in toenemende mate bij aan.

 

Bekijk de socials