“Plug-in marketing team neemt online marketing over of start deze van nul op"

Online marketing is aan een een steile opmars bezig. Steeds meer bedrijven begrijpen de noodzaak om daadwerkelijk aanwezig te zijn op het net. De opmaak van eigen content in al de verschillende nieuwe media is evenwel niet evident. "Wij positioneren ons als een plug-in marketing afdeling die KMO's de concrete uitwerking van een dagdagelijkse strategie aanbiedt," zegt Puck Verstraeten, de project manager van Kingsberry.

Zeker omdat de resultaten van online marketing vandaag duidelijk meetbaar en merkbaar zijn groeit een sterke behoefte rond de nieuwe vormen van communicatie. Kingsberry en zaakvoerder Sam Dierckx hebben die trend al veel eerder onderkend en kunnen in dit opzicht een full service pakket aan. Dit gaat dan van opmaak van content in blogs tot video marketing, e-mail marketing en sociale media, grafische ondersteuning enz. "Het gaat erom dat wij de klanten de strategische, technische en inhoudelijke uitwerking van hun online communicatie uit handen nemen en als een strategische partner mee denken met het bedrijf. Waarbij we een langetermijnstrategie uittekenen die finaal uitzicht geeft op heel aanwijsbare resultaten in leads en meetbare traffic of verhoogde visibiliteit."
Kingsberry werkt voor bedrijven met een B2B en B2C orientatie, klanten zijn kmo's zoals Infraroodexpert uit Antwerpen, Maxevent uit Mol, Microtron uit Mechelen, Bouwcentrale uit Schoten maar ook o.a. Test Aankoop, Aveve Retail en Xeikon doen beroep op de diensten van Kingsberry.
Sam Dierckx kent de communicatiewereld vanuit zijn carrière bij televisiebedrijven als Eyeworks, , SBS België, e.a. Met Kingsberry sloeg hij zijn eigen weg in. Hij zette met Kingsberry in Lier een digitaal marketingagentschap op dat de klanten een totaalpakket aanbiedt op het vlak van moderne online communicatie.
"Ons aanbod vertrekt steevast vanuit een globaal plan waarin we het bedrijf, zijn budgetten en zijn klanten uittekenen," zegt Puck Verstraeten. "Van daaruit kunnen we de noden vaststellen op het vlak van communicatie. Wij komen effectief als een plug-in marketing team binnen bij de klant en gaan vervolgens systematisch tewerk. Wij creëren of optimaliseren websites, wij schrijven en lanceren blogs, wij zetten e-mail campagnes op enz."
Belangrijk is dan wél dat Kingsberry de ontwikkelingen rond de online marketingprojecten op maandelijkse basis blijft opvolgen. Ook op het vlak van concrete resultaten die de onderscheiden campagnes opleveren. Er wordt op geregelde basis bij de klant gerapporteerd, er worden bruikbare conclusies uitgetekend. Met die snelle feedback kunnen lopende operaties continu bijgestuurd worden en kunnen de bedrijven meer rendement halen uit hun investering.

Bekijk de socials