Primus wordt opnieuw LCR Telecom

Sinds 1998 zijn Jan Van den bosch en Wim Raes actief in het aanbieden van alternatieve telefonie. Na de overname in 2001 opereerde de vennootschap onder de naam Primus Telecom.  Onlangs kochten ze de Belgische entiteit terug van de Amerikaanse groep Primus en vandaag opereren ze opnieuw onder de vroegere naam: LCR Telecom.  Dankzij de MBO heeft LCR Telecom nu opnieuw de nodige bewegingsvrijheid om zich verder te focussen op hun ideale doelgroep, de kmo-markt.Kmo’s krijgen bij de grote operatoren niet altijd de service die ze verdienen, ook al hebben ze vaak dezelfde noden als een corporate bedrijf.  LCR Telecom vult die behoeftes perfect in en biedt Kkmo’s een uitgebreid pakket telecomdiensten aan voor vaste en mobiele lijnen én voor dataverkeer.

Een onafhankelijke telecomoperator op maat van kmo’s

Jan Van den bosch: “Voor een kmo is het heel belangrijk dat zijn telecomoperator én zijn infrastructuur perfect op mekaar zijn afgestemd. Doordat onze professionele partners een verlengstuk van onszelf zijn, kunnen we dat verwezenlijken. Op die manier heb je ook maar één aanspreekpunt voor al je vragen. En omdat we geen mastodont zijn, kennen we onze klanten persoonlijk en weten we ook direct waarover het gaat. Een klant hoeft dan ook geen halve dag aan de lijn te hangen. We werken zoals een onafhankelijke verzekeringsmakelaar. We zijn niet gebonden aan een bepaald netwerk van een bepaalde operator en kiezen voor elke behoefte van de klant het meest performante netwerk. En toch ontvangt die klant maandelijks slechts één gedetailleerde factuur. Zo blijft het overzicht bewaard.”
 
Besparen op telefonie betekent veel meer dan goedkope tarieven

Wim Raes: “Stel dat je bij je huidige operator voor 100 gesprekken 1 euro betaalt, dan maken wij daar dankzij lagere tarieven gemiddeld 0,70 cent van. Je realiseert dus reeds onmiddellijk een flinke besparing. We gaan echter een stap verder waarbij het uiteindelijke doel is de telefonie volledig te optimaliseren. Wie bij ons klant is, krijgt maandelijks een uitgebreide analyse van alle communicaties. De factuur is transparant tot in de kleinste details. Hierdoor wordt het een echt werkinstrument waarmee je efficiënt je telecombudget kan beheren. Zo ontdekte één van onze klanten bijvoorbeeld dat de inbelverbinding van hun stockbeheerprogramma hen enorm veel kostte. We vonden vervolgend samen al snel een goedkopere oplossing. Ook kostenvretende alarmsystemen die veelvuldig aanmelden en ongebruikte lijnen komen plots in beeld. Enkel door zulke kosten gespecificeerd op je factuur te zien staan, kan je er iets aan doen.”

Bekijk de socials