Ritmo heeft voor elk personeelsprobleem een snelle en flexibele oplossing

Ritmo Uitzendbureau heeft zich gespecialiseerd als een nichespeler op de arbeidsmarkt, die in aanpak en structuur zo dicht mogelijk bij de klanten staat. De evoluties in het bedrijfsleven worden op de voet gevolgd zodat het aanbod aangepast kan worden aan de behoeften van de klanten via gespecialiseerde kantoren. We vroegen toelichting aan zaakvoerder Bea Van Valkenburg.

Ritmo bestaat volgend jaar 25 jaar. In 2006 overschreed het typisch Antwerpse uitzendkantoor de kaap van 1000 uitzendkrachten. Er worden nog altijd nieuwe kantoren geopend, steeds op strategische plaatsen voor zowel de klanten als de uitzendkrachten.

Bea Van Valkenburg: “We trachten inderdaad zo dicht mogelijk bij de klant te staan. Dat laat ons toe snel en efficiënt te werken. Daarom heeft elke vestiging van Ritmo zich in een thema voor het bedrijfsleven gespecialiseerd. De klant kent dus meteen de kortste weg naar de oplossing van zijn probleem. Zo hebben we een vestiging waar je specifiek voor logistieke werkkrachten terecht kan. Er is een vestiging waar je rechtstreeks voor technische arbeidskrachten terecht kunt of voor medewerkers voor call centers, havenbedrijven, dienstencheques, office en heel speciaal ook een vestiging specifiek voor de tewerkstelling van kunstenaars.”

Hebben kunstenaars een apart statuut op de arbeidsmarkt?

Bea Van Valkenburg: “Absoluut. Artiesten hebben sedert kort een eigen statuut dat hen toelaat met alle sociale voorzieningen in orde te zijn. Sinds 18 april 2011 hebben we een eigen Ritmo Art-kantoor aan het Theaterplein in Antwerpen. Onze medewerkers daar zijn volledig op de hoogte van alles wat betrekking heeft op het specifieke statuut voor kunstenaars en artiesten.”

Hoe ziet u de uitzendarbeid op korte termijn evolueren?

Bea Van Valkenburg: “Bedrijven moeten zich voor hun HR-beleid wapenen tegen een bepaalde onzekerheid in de economie, zodat ze zo efficiënt mogelijk kunnen reageren wanneer het economisch klimaat stabieler wordt. Ritmo is een uitstekend vangnet in onzekere tijden. Wij leveren tijdelijke medewerkers volgens de behoeften van de klant. Bij grotere bedrijven streven we er zelfs naar om een “inhouse”-vestiging te hebben. Katoen Natie is bijvoorbeeld al de 6de inhouse-vestiging die we onlangs geopend hebben. Het feit dat we in het bedrijf van de klant gevestigd zijn, zorgt ervoor dat we geïntegreerd deel uitmaken van het personeelsbeleid van de klant. Onze medewerkers ter plaatse zijn in feite HR-medewerkers van de klant en kunnen daarom onmiddellijk en met kennis van zaken, ingrijpen bij elke nieuwe behoefte.”

Is dat de toekomst?

Bea Van Valkenburg: “Zonder enige twijfel. Korter op de bal spelen biedt snellere oplossingen. Dat past perfect in de structuur van het huidige bedrijfsleven, waar alles zo snel als mogelijk moet gerealiseerd worden.”

Alles over de soepelheid en flexibiliteit waarmee Ritmo personeelsproblemen een oplossing geeft, kan men zeer gedetailleerd vinden op de website. Daar kan je ook de diverse kantoren raadplegen met hun specialisaties. Hierbij geven wij u alvast een overzicht.

Bekijk de socials