Smaken verschillen, maar over de goede smaak van cateraar J&M zijn bedrijven het eens

J&M catering haalt al enkele jaren de top drie in de tevredenheidsenquête van het magazine Experience. Vorig jaar eindigden ze zelfs op de eerste plaats. Ze scoren uitstekend op kwaliteit, creativiteit, prijs-kwaliteit, flexibiliteit en presentatie. Bij elk feest bewijzen ze zich opnieuw, al 20 jaar lang. “Alles moet gewoon af zijn en perfect verlopen,” vertelt zaakvoerder Jan Jacobs. “Daarom werken we op alle cruciale punten in de organisatie van een feest met driedubbele controles, zodat we echt niks over het hoofd zien.” Kwaliteit en originaliteit garandeert J&M op alle vlakken: van het concept, de decoratie, de service, het eten tot de presentatie.

Elk event uniek maken, hoe doen jullie dat?

Jan Jacobs: ”We zijn gespecialiseerd in catering met een zeer hoge graad van afwerking. Voor kleine en grote groepen. Alles moet topkwaliteit uitstralen: van het eten, de presentatie, de service tot de decoratie. Doordat we een eigen schrijnwerkerij, decorbouwers en creatieve food-ontwikkelaars in huis hebben, kunnen we altijd iets nieuws brengen. We halen onze inspiratie uit het buitenland, maar geven er altijd een eigen touch aan. Zo slagen we erin om de trends voor te blijven. We organiseren verschillende events per jaar voor dezelfde bedrijven, zonder dat er ook maar twee op mekaar lijken.”

Hoe garanderen jullie constante kwaliteit van A tot Z?


Jan Jacobs: ”Onze aanpak is altijd zeer persoonlijk, 100% op maat en all inclusieve. We werken niet met standaardoffertes, maar zoeken naar een creatieve invulling. Die presenteren we op voorhand via een moodboard. Indien de klant dat wenst, organiseren we een degustatiesessie in onze launch. Op dat moment tonen we ook onze materialen qua decoratie. Met alle opmerkingen wordt rekening gehouden. Eén contactpersoon volgt alles op, van het begin tot het einde. Op alle cruciale punten van de organisatie voeren we driedubbele controles uit. We hebben hiervoor quality controllers en maître d’hotels in dienst. Ikzelf probeer ook naar elk event te gaan. Onze hele keuken gaat telkens mee op verplaatsing en dat vraagt om de hoogste kwaliteitsnormen. Zelfs de koffielepeltjes worden 3 uur op voorhand gecheckt. Echt niets wordt aan het toeval overgelaten. Om de kwaliteit van ons personeel te garanderen hebben we zelfs een eigen interimafdeling. Die vult onze 70 vaste medewerkers aan met geschikte kandidaten, die we extra opleiden.”

Vanwaar jullie liefde voor Belgische producten?

Jan Jacobs: “België heeft geweldige producten, waarom zou je dan alles invoeren? Bovendien vinden we het ecologische aspect heel belangrijk. Hoe minder vervuilend transport, hoe beter. Internationale gasten houden er trouwens van om Belgische producten te proeven. We werken nauw samen met brouwerij Palm. Zo is het idee ontstaan om een speciaal framboise bier te ontwikkelen voor recepties. Het wordt op champagnefles getrokken en geschonken in elegante glazen.”

Waarom koken jullie à la minute in de zaal?

Jan Jacobs: ”Een vers stukje tonijn dat voor je neus dichtgeschroeid wordt en niet blijft liggen op een buffet, is gewoon beter. We zijn pionier in deze kookformule. Samen met topkok Viki Geunes optimaliseren we voortdurend onze formules. Net als alle toprestaurants werken we met een vacuüm procedé. Hierdoor worden vlees, vis en groenten met de perfecte cuisson geserveerd, ook al loopt de speech op de receptie langer uit. Onze ervaring leert ons, dat je beter aan alles denkt.”

“We hebben niet de ambitie om de grootste cateraar van het land te worden. Wel om de beste kwaliteit te leveren op alle vlakken.”

Bekijk de socials