Stilstaan betekent verlies. Daarom is kwaliteit bij een bedrijfsvoertuig zo belangrijk

Drie jaar geleden bouwde Mercedes-Benz Antwerpen een one stop shopping center voor Trucks & Vans op Linkeroever, vlakbij de afrit. Je vindt er niet alleen het hele gamma Mercedes-Benz bedrijfsvoertuigen, maar ze lossen er ook elk probleem op dat je met een bestelwagen, truck, oplegger of bus kan hebben. Hier verkoopt men mobiliteit in de ruimste zin van het woord. Financiering, verzekeringen, servicecontracten, aankoopadvies, onderhoud en herstellingen: alles onder één dak.

Wij bieden een totaalpakket mobiliteit aan

Raf Gielis (Gedelegeerd Bestuurder): “Mercedes-Benz rijders mobiel houden, is onze prioriteit. Daarom worden er bv. twee keer per dag onderdelen geleverd en hebben we 9 vervangbestelwagens en 2 -vrachtwagens. Onze werkplaats en ons materiaal zijn slechts drie jaar oud. Omdat alles up-to-date is, kunnen we veel scherpere diagnoses stellen. Onze klanten hoeven niet terug te komen voor hetzelfde probleem en dat betekent voor hen enorme tijdswinst.”

Onze 24u/24u service houdt bedrijven draaiende

Jan Van den Avijle (After Sales Manager): “Sommige grote fleetklanten hebben nog een eigen servicepunt in huis. Maar daar wordt meer en meer van afgestapt, omdat beroep doen op echte specialisten loont. Klanten weten dat ze op ons kunnen rekenen. Wie zijn voertuig hier ’s ochtends binnenbrengt, heeft het ’s avonds terug. Tenzij het om zeer omvangrijke herstellingen gaat. Wanneer een vrachtwagen volgeladen in panne staat langs de weg, proberen we hem mobiel te krijgen zodat hij eerst kan leveren en nadien pas moet binnenkomen. Onze service loopt na onze openingsuren gewoon door via onze 24u/24u service. We hebben zelfs twee gratis slaapkamers voor truckchauffeurs waarvan hun voertuig in herstelling is.”

Open en persoonlijk communiceren helpt iedereen vooruit.

Raf Gielis: “Klanten snel en correct informeren over de toestand van hun wagen, zorgt voor een hoge klantentevredenheid. Onze hele ploeg is zich daarvan bewust. In 2009 was onze garage de sterkste Belgische stijger van Mercedes-Benz Trucks&Vans op het vlak van klantentevredenheid. De klant centraal stellen, werpt dus duidelijk vruchten af.”

Kleine klanten worden even snel geholpen

Jan Van den Avijle: “We hebben heel uiteenlopende klanten. Van particulieren met een bestelwagen, kleine zelfstandigen tot bedrijven met een wagenpark van meer dan 100 voertuigen. Omdat we een grote garage zijn met 16 techniekers, kunnen we grote fleetklanten aan. Zij krijgen een eigen contactpersoon. Hun Fleet Service Advisor is ook buiten de uren bereikbaar en houdt hen persoonlijk op de hoogte tijdens de herstelling van hun wagens. Maar ook kleine klanten genieten hier van een zeer persoonlijk contact en een snelle service.”

De totale kost van een voertuig is belangrijker dan de aankoopprijs

Raf Gielis: “Mercedes-Benz staat voor kwaliteit, waardoor herstellingen beperkt blijven. Een vrachtwagen die slechts 4 keer is binnengekomen op 400.000 km, is absoluut geen uitzondering. Onze bestel -en vrachtwagens hebben ook zeer grote onderhoudsintervallen. De total cost of ownership van een Mercedes-Benz voertuig is dus zeer interessant. Stilstand vormt immers de grootste kost voor professionele gebruikers. Daarom moet je bij aankoop altijd het hele plaatje bekijken.”

Bekijk de socials