Tijd voor nieuwe automatisering in je bedrijf?

Zit je als bedrijfsleider op zondag administratie te doen of manueel facturen in te boeken? Wordt dat factureren weleens vergeten omdat je vertegenwoordigers hun administratie niet goed bijhouden? Is je kmo gegroeid, maar je ICT nog niet? Of ben je plots actief in het buitenland? Dan is het tijd om te automatiseren. Op 5 oktober organiseert Ifacto Group hierover een seminarie. Gratis inschrijven kan vanaf nu. We vroegen alvast aan Dirk Covens, General Manager van Ifacto Group, hoe specifiek de ICT-oplossingen zijn voor kmo’s.

Verschillende sectoren hebben verschillende noden

Dirk Covens: “Ifacto Group is één van de vele bedrijven van Cronos Group. Ifacto zelf is gespecialiseerd in ICT voor kmo’s. Om de noden van een sector door en door te kennen en ons volledig te kunnen focussen, zijn we nog eens opgesplitst in aparte bedrijven die elk een bepaalde sector bedienen :

  • Ifacto Business Solutions levert specifieke software-oplossingen voor de groothandel en distributiebedrijven. Alles is gebaseerd op Microsoft Dynamics NAV. Klanten als Delta Light, Stanley Works Europe, Varo en nog vele anderen draaien dagelijks onze software om hun bedrijfsprocessen zo vlot mogelijk te laten verlopen.
  • More ICT bedient met Rental+, uitsluitend de markt van verhuurfirma’s van zwaar materieel.  Met Move+ trekken we dan weer eerder naar Belgische en Nederlandse verhuisbedrijven. Zowel Rental+ als Move+ zijn uitbreidingen op Microsoft Dynamics NAV.
  • Go 4 Logistics concentreert zich op transport- en logistieke bedrijven, zoals Trafuco, Van Hove transport en DDTrans. 
  • IN2Scope richt zich met Microsoft Dynamics AX naar alle bedrijven die met de productie en verdeling van geneesmiddelen te maken hebben.

Een ICT-pakket op maat van je sector en bedrijf

“Ook als je kmo buiten onze 4 grote sectoren valt, kunnen we je bedrijf ondersteunen. We werken met Microsoft Dynamics als standaardpakket. Hiermee kan je een kmo volledig beheren qua, stockbeheer, facturatie, kredietmanagement, warehouse management, boekhouding,... Microsoft Dynamics is vertegenwoordigd in elk land waar ook Microsoft zit. Implementeren is dus makkelijk wanneer je internationaal actief bent. Bovenop dat standaardpakket bouwen we een ADDON, die alle sectorgebonden behoeftes covert. Distri+ is bijvoorbeeld zo’n ADDON voor de distributiesector. We zitten op voorhand altijd samen met meerdere bedrijven uit de sector en zorgen ervoor dat zoveel mogelijk bedrijfsprocessen in ons ICT-pakket verwerkt zitten.”

Automatiseren is noodzakelijk om je bedrijf goed te besturen

“Goede rapportering is onontbeerlijk om de juiste beslissingen te nemen. Daarom zorgen we ervoor dat je met één druk op de knop alle info krijgt over stockbeheer, aankoop, verkoop, facturatie,... De kans dat je iets over het hoofd ziet, wordt zeer klein. Bovendien is bijna iedereen vertrouwd met Microsoft. Een ICT-pakket dat vertrouwd aanvoelt, zorgt voor een vlot gebruik.”

Slechts één aanspreekpunt voor gelijk welk ICT-probleem

“Nadat we je ICT-behoeftes in kaart gebracht hebben, stellen we het juiste team samen met medewerkers uit onze verschillende afdelingen. We implementeren alles, stellen de parameters in, testen het systeem en geven een training. Als er een probleem opduikt, hoef je het zelf niet uit te pluizen. Je belt gewoon onze servicedesk, want je workflow mag nooit in het gedrang komen.

Bekijk de socials