Inzicht in inkoop

Finance

De invloed van Zwarte Piet op inkoop en logistiek

Twee rechtszaken tot bij het hoogste rechtsorgaan van het land, een oververhitte maatschappelijke discussie, een politiek probleem en supermarkten die elkaar de loef proberen af te steken: Nederland raakt steeds verder in de knoop met Zwarte Piet.

In België is de hetze vooralsnog niet tot volle wasdom gekomen, maar sommigen proberen ze ook hier op gang te trekken....

Deze discussie dreigt onze samenleving drastisch te beïnvloeden:

- het hele logistieke kanaal dient hierop aangepast
- Geen Zwarte Piet op verpakkingen maar een blanke jongen met zwarte vegen op het gelaat
- Geen Zwarte Piet op drukwerk en verkoopsposters, reclamepanelen, flyers, displays,....
- Geen Zwarte Pieten in het straatbeeld, kledij dient dus ook aangepast tijdens de ontelbare optochten en blijde intreden
- en .... wellicht alleen Pieten in witte chocolade?

Dit alles terwijl in de Belgische vestigingen de klassieke Sinterklaastraditie nog wordt gevolgd, maar hoe lang nog? Dubbele assortimenten dus, met alle logistieke gevolgen van dien!

Dubbele voorraadbeheersing maar vooral confusie bij de kleinsten die niet meer weten wat er gebeurt en waarom Zwarte Piet plots wit en vuil is geworden.....

Wij wensen de mama's en papa's alvast veel sterkte toe om het juiste snoepgoed en speelgoed te vinden om de kleintjes aangenaam te verrassen op 6 december.

Uiteindelijk is het dat wat telt, een traditie in ere houden en onze kinderen een mooie ervaring meegeven de avond voor en de morgen van 6 december.

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Wilt u meer weten?

Bekijk de socials