Congrescentrum Ter Elst viert 35 jaar

HR

Er is veel gebeurd sedert vader Van Ostade in 1975 het tenniscentrum Ter  Elst boven de doopvont hield. In de voorbije 35 jaar is deze inplanting uitgegroeid tot een bijzonder actief en dynamisch congrescentrum waar zowat alles wat bij congressen, seminaries en workshops van pas kan komen, aanwezig is: sportterreinen, vergaderlokalen, auditorium, restaurant en een viersterrenhotel.

Ter Elst is het verhaal van een constant groeiproces. Op alle veranderingen in onze  maatschappij werd enthousiast ingespeeld. Ondertussen opereert het hotelgedeelte onder de noemer van de groepering Best Western, waardoor de bezetting van de 49 eigentijdse kamers en 4 suites ook een internationaal tintje kreeg.

Tom Hendrickx, director of sales: “ Het hotel hebben we altijd beschouwd als een toegevoegde waarde voor onze klanten die hier activiteiten van teambuilding, seminaries of andere bijeenkomsten wensten te organiseren. Wij zijn buiten het Antwerps centrum gelegen en willen onze klanten zoveel mogelijk faciliteiten onder één dak aanbieden. Soms krijgen we ook grote groepen van bezoekers en maken we collegiale afspraken met andere hotels. “

De reputatie van Ter Elst heeft ervoor gezorgd dat de bestaande klanten voortdurend nieuwe klanten aanbrengen. In het fitnesscentrum gaan bijvoorbeeld vanaf 6u30 ’s morgens de deuren reeds open onder grote belangstelling. De infrastructuur leent zich dan ook uitstekend voor alles wat met sport, teambuilding en recreatie te maken heeft. De modulaire zalen zijn voor alle soorten groepen aanpasbaar. Waar vindt men nog een vergelijkbare locatie met gratis parking voor 500 wagens? Ook dat maakt het complex zo polyvalent. Wist u dat Ter Elst gemiddeld 300 à 400 gasten per dag ontvangt?

Tom Hendrickx: “Het is vooral de polyvalente aanpak die bepalend is voor het succes. Waar vind je in het Antwerpse nog een locatie met een auditorium voor 400 personen, dat aangevuld kan worden met twee subzalen voor workshops en bijkomend nog ruimte voor recepties en diner heeft, met gratis parking voor de deur?”

Wat heb je in de voorbije jaren vooral zien veranderen?

Tom Hendrickx: “We hebben nauwelijks voeling gehad van de crisis, dit heeft hooguit onze groei lichtjes afgeremd, maar de crisis heeft wel mee gezorgd voor een belangrijke mentaliteitswijziging. Vandaag stellen we vast dat 50 procent van onze ruimten op het laatste ogenblik geboekt worden. Meer dan de helft van onze bezetting deze week (week van 11 november – nvdr) werd pas vorige week besteld. “

Info: www.terelst.be

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Ook interessant

Interessante bedrijven