Hoe bouw je betere relaties?

IT

2017 wordt het jaar van de klant, ook bij Teamleader. Als klanten niet de ervaring krijgen die ze willen, gaan ze er elders naar op zoek. Door in te zetten op digitalisatie en online marketing, kan je belangrijke gegevens verzamelen. Die data helpen je om klanten beter te begrijpen en een meer gepersonaliseerde ervaring te bezorgen. Als CRM-tool is feedback van klanten de basis voor onze verbeteringen. Maar hoe kan jij een betere relatie met je klanten creëren?

Klanten verwachten service, altijd en overal. Daarom zien we ook steeds vaker chatbots opduiken.

Bij Teamleader willen we méér dan ondersteuning bieden. Met de afdeling ‘customer success’, onderscheiden we ons van een gewone klantendienst. Nieuwe klanten leren eerst werken met de tool, hun vragen snel behandelen is de volgende stap.

Wacht dus niet tot klanten naar je toe komen met problemen, maar zoek naar manieren om ze te voorkomen. Zelf proberen wij met onze kennisdatabase proactief in te gaan op vragen.

Elk bedrijf krijgt te maken met klachten. Wij ook! Maar niet iedereen doet iets met die opmerkingen. Dit zijn de mensen die je dienst of product voortdurend gebruiken - luister naar hen.

En vergeet ten slotte ook je tevreden klanten niet! Toon hen dat je hen waardeert met gepersonaliseerde communicatie. Ook evenementen zijn een kans om de banden opnieuw aan te halen!

Dit is voor ons een reden om ons event ‘Work Smarter’ te organiseren, naast het delen van kennis. En hen te trakteren op een glas, natuurlijk.

In 2017 willen we inzetten op nog meer interactie. Bouwen aan een community waar klanten hun kennis met elkaar delen, dat is wat we willen. En wat wil jij dit jaar ondernemen om je klantgerichtheid te verbeteren?

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Wilt u meer weten?

Bekijk de socials