Leaderboard BB.gif

Belgisch bier, Hollands idee

Marketing & Sales

Kinderachtig, maar het is niet anders. Nu het Nederlands elftal er niet in geslaagd is om zich te plaatsen voor het WK in Rusland proberen ze krampachtig toch nog een graantje van de media-aandacht mee te pikken. Hoe? Door het vaderschap van een promostunt op te eisen bijvoorbeeld.
Cees Faes, directeur van reclamebureau TCC (The Communication Company) vertelde in De Standaard dat hij de tijdelijke naamsverandering in nauw overleg met AB Inbev had bedacht. Hij voegt eraan toe dat hij 'heel voorzichtig' tewerk is gegaan. "Jupiler is een ijzersterk merk, dat jarenlang is opgebouwd. Bedoeling van de naamsverandering is te tonen dat het biermerk achter de Rode Duivels staat." Het tegendeel zou ons eerlijk gezegd verbazen. Als nu ook alle Hollanders voor de Rode Duivels gaan supporteren komt het goed.
De actie zorgde trouwens voor flink wat verwarring toen bleek dat het logo van Jupiler verdwenen was van de gevel van de brouwerij in Jupille. AB Inbev liet snel weten dat er iets op til was, maar kon niet verhinderen dat speculaties de wereld werden ingestuurd. Eén van de luidste gissingen was dat het biermerk zou verdwijnen. Niet dus.

Rectangle banner.gif

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials