Database marketing: je eigen pot met goud?

Marketing & Sales

Hoe maak ik van mijn e-shop een succes? Deze vraag houdt veel ondernemers bezig. Met doeltreffende e-marketing langs verschillende kanalen komt u alvast een heel eind. Op voorwaarde dat uw boodschap perfect is afgestemd op de noden van potentiële klanten. Maar dan moet u natuurlijk weten wat ze willen.

Verzamel via uw e-shop en de gratis tool Google Analytics waardevolle statistieken over hun surf- en aankoopgedrag.  Mogelijk beschikt uw bedrijf ook nog over een interessante database met eerdere klantgegevens of werkt u met slimme kassasystemen in uw filialen.  Al deze nuttige informatie centraliseert u best in een e-marketing platform om van daaruit uw data te organiseren, doelgroepen te segmenteren en te voorzien van een gepersonaliseerde boodschap eventueel over verschillende kanalen heen (email, sms, print, social media…).  Via eenvoudige webservices kan u er bovendien voor zorgen dat de verschillende bronnen steeds actuele data voorzien aan het platform.  Zo bent u in staat om permanent uw profielen te verrijken met actuele data en nog gerichter te communiceren op termijn.

 

Een goed e-marketing platform stel u in staat om: 

-Klant- of prospectgegevens over verschillende bronnen heen te verzamelen

-Data te analyseren

-Doegroepen te segmenteren

-Een gerichte boodschap te communiceren over verschillende kanalen heen

-Cross-selling, up-selling of deep selling te realiseren

Hoe gepersonaliseerder uw aanpak, hoe kleiner de kans dat de ontvanger wegklikt of uw e-mail meteen in de prullenmand gooit en hoe hoger de kans op conversie.

 

Rake e-marketing zonder hoge kosten? Ontdek tijdens een vrijblijvend gesprek hoe Hybrid Media dit klaarspeelt.

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Wilt u meer weten?

Bekijk de socials