Renault stelt de nieuwe Renault Wind en de nieuwe Mégan Coupé voor

Mobiliteit

Renault is in elk segment van de automarkt vandaag aanwezig. In de meeste van de meest gangbare categorieën is de Franse constructeur zelfs marktleider. Dit is voor Renault zeker nog geen reden om op de lauweren te gaan rusten. In september 2010 worden twee nieuwe modellen voorgesteld die met veel overgave naar de gunst van het publiek hengelen. Renault zet de coupécabrio in het uitstalraam.  

Renault Wind

In het segment van de midi-cabriocoupé brengt Renault tegen het einde van deze maand (september) haar model Wind op de markt. Deze cabricoupé is verkrijgbaar in twee uitvoeringen. Het basismodel kreeg de naam “Dynamique” mee en is uitgerust met de 100 pk sterke 1.2 turbobenzinemotor. Hij kreeg een verrassend voordelig prijskaartje mee. Voor minder dan 20.000 euro krijg je dit nieuwe model uit de verpakking. 

Er is ook een (nog) meer luxueuze versie, die “Exception” gedoopt werd. Je krijgt voor een minimale bijbetaling enkele bijkomende toeters en bellen. 

Het is duidelijk dat de Franse constructeur inspanningen gedaan heeft om het compacte cabriomodel zeer aantrekkelijk te maken voor de liefhebbers, zowel inzake comfortvoorzienigheden, rijplezier als prijs. Het is een aanlokkelijke tweezitter geworden die de zon afdwingt en naar de zomermaanden smeekt.

De Renault Wind is gebaseerd op de Twingo maar toch een totaal nieuw model. 

De nieuwe Mégane Coupé

Een echte coupé is het aan zichzelf verplicht om een sterke persoonlijkheid uit te stralen. Daarin is Renault met de nieuwe Mégane Coupé alvast zeer goed gelukt. De voorpartij met accenten in gepolijst chroom en een grote luchtinlaat geeft de nieuwe Mégane Coupé een resoluut sportieve stijl. De voorzijde heeft ook hoogtechnologische koplampen, die op een originele manier werden geplaatst, alsof ze opgehangen zijn. 

De kwaliteit van de ophanging is sterk verbeterd en dat valt meteen op van zodra je enkele meters gereden hebt. Het wegcontact is zacht en de onregelmatigheden in het wegdek worden keurig opgevangen alsof er geen hindernissen in de weg stonden. Een aangename verrassing is ook de nieuwe stuurbekrachtiging die zeer soepel, erg nauwkeurig en handzaam.

Met dit model is het hopen op zachte lentes en warme zomers. Het dak kan er op een zeer eenvoudige en snelle manier af zodat je in een cabriocoupé terecht komt. Er is nauwelijks hinder van buitenwind. Dankzij de zijruitjes en het windscherm kan men de buitenwind zeer goed onder controle houden. Onder de motorkap hebben we de keuze tussen benzinemotoren (1.8 en 2.0 liter) en dieselmotoren (110, 130 en 160 pk) Alle motoren hebben standaard een handgeschakelde zesbak. 

Een proefrit aanvragen is de boodschap. 

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Ook interessant

Interessante bedrijven