Belgische marketeers steunen Sign for my future
Een nieuw burgerinitiatief wil de politici bij de verkiezingen van 2019 een mandaat geven om ambitieuzer te zijn in de klimaatdoelstellingen. Daarvoor wil het honderdduizenden handtekeningen inzamelen. BAM (Belgian Association of Marketing) zet mee zijn schouders onder dit initiatief.
In aanloop naar de verkiezingen van mei 2019 hebben een aantal burgers met een achtergrond in wetenschap, marketing en media, de krachten gebundeld. Daarbij bekende marketeers als Guy Weyns (De Lijn), Koen Verwee (ex-De Persgroep Publishing) en Sylvie Irzi (Mediabrands). Hun doel? De Belgische burgers en bedrijven overtuigen om politici officieel een mandaat te geven om ambitieuzere klimaatdoelstellingen in het regeringsakkoord op te nemen.
Maatschappelijke actie ondernemen
BAM schaart zich achter de initiatiefnemers en roept bedrijven op om ook hun steun toe te zeggen. De link tussen marketing en samenleving is voor BAM immers een belangrijk thema. ‘Sign for my future’ is voor BAM een toegankelijke tool om maatschappelijke actie te ondernemen en met hun bereik versnellen ze ook het bereik van de actie .
Marketeers zetten zich in voor het klimaat
“We willen ‘Klimaat’ onder de aandacht brengen bij marketeers en hen vertrouwd maken met het thema”, zegt Astrid Leyssens van DoGoodmarketing.eu en co-voorzitter van de Expert Hub Marketing & Society van BAM. “Het kan voor sommigen marketeers een startpunt zijn en tot het nodige debat in hun organisatie leiden.” ‘Purpose-denken’ en de rol bepalen die merken en bedrijven willen opnemen in maatschappelijke thema’s wordt elke dag belangrijker. BAM wil marketeers helpen om met hun merk of bedrijf deze stap te maken.
“Tot slot biedt deze actie marketeers een hulpmiddel om ‘Klimaat’ – dat op C-level op de agenda staat – tastbaar te maken binnen de organisatie”, besluit Olivier Van Cauwelaert (Scale Up Fund), de andere co-voorzitter van de Expert Hub. “Dat geeft hen de kans een strategische rol te vervullen.”
Ambassadeur, mediaruimte of budget
Om de actie en de petitie bekend te maken plannen de initiatiefnemers een grootschalige campagne. Zowat alle mediapartners hebben al hun medewerking toegezegd, en ook heel wat middenveldorganisaties (zoals WWF, Bond Beter Leefmilieu en The Shift) en gerenommeerde CEO’s (waaronder Christian Van Thillo, Jef Colruyt, Thomas Leysen en Wouter Torfs) steunen de campagne actief.
Stel een vraag
aan een specialist
Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.
Ook interessant
Dit is andere koffie: hoe OR Coffee met direct trade écht het verschil (s)maakt
Koffie is niet weg te denken uit ons leven. Toch had het populaire drankje lang geen ec...