Welke trends brengt 2019 op vlak van diversiteit en inclusie?
2018 was een bewogen jaar voor diversiteit en inclusie. Meer en meer worden bedrijven en organisaties zich bewust van de noodzaak om een diversiteitsstrategie en -cultuur te creëren. Welke trends en ontwikkelingen kondigen zich op dit vlak aan?
-
Wereldwijd zullen bedrijven zich concentreren op diversiteits- en inclusietrainingen
Heel wat bedrijven kregen vorig jaar te maken met heftige kritiek van de publieke opinie op ‘foute’ advertenties, marketing- en promotiemateriaal of uitspraken van het management of hun medewerkers. In 2019 zullen bedrijven verder uitzoeken hoe een omgeving moet worden gebouwd die inclusief en rechtvaardig is voor zowel werknemers als klanten. Bedrijven en organisaties zullen hun communicatie zorgvuldiger controleren zodat die representatief is voor diverse populaties.
-
#MeToo naeffecten
De #MeToo beweging mag dan het bewustzijn van intimidatie op de werkplek vergroot hebben, toch is er nog verwarring over wat passend gedrag. In 2019 zullen er waarschijnlijk meer trainingen gevolgd worden die gericht zijn op het voorkomen van seksuele intimidatie op de werkvloer.
-
Bewustwording van diversiteit in alle geledingen van de organisatie
2018 was het bewustwordingsjaar dat diversiteit in alle geledingen van de organisatie een absolute noodzaak is. Het komt de prestaties en het succes van de organisatie ten goede. Diversiteit in het management en het bestuursorgaan toont aan dat bedrijven de waarde van diversiteit en inclusie op de werkplek beginnen te begrijpen.
-
Inclusieve producten
in 2019 kunnen we meer inclusieve marketing, reclame en productontwerp verwachten want bedrijven begrijpen meer een meer dat inclusie en diversiteit loont. Heb je al eens van het Fenty-effect gehoord? Fenty Beauty, het cosmeticamerk dat zangeres Rihanna mee in de markt heeft gezet, veroverde op korte tijd de markt in de States met 40 verschillende tinten van foundation voor alle mogelijke huidskleuren en huidstypes, onder wie ook personen met albinisme. Sinds de lancering van Fenty Beauty breiden andere merken zoals Cover Girl, Maybelline en Dior ook hun assortiment foundationkleuren uit om meer inclusief te zijn.
-
‘Celebrities’ spreken zich uit tegen discriminatie en uitsluiting
In 2019 kunnen we verwachten dat bekende personen, celebrities, enz zich meer zullen uitspreken tegen uitsluiting, racisme, aanstootgevende reklame en onrecht. Hun oproepen tot het opnemen van meer verantwoordelijkheid als het gaat over diversiteit en inclusie, zullen de publieke opinie niet onberoerd laten.
Stel een vraag
aan een specialist
Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.
Ook interessant
Broer en zus loodsen (bijna) 100-jarig bedrijf de toekomst binnen
In 1929 begint aannemer Frans Coeck op artisanale manier betonstukken voor bouwwerven t...
Interessante bedrijven
Wise Holding - Otherways
Gephyra
Horecaforces