4 tips om als bedrijf te scoren met je catering

Amalthea is één van de oudste cateraars van het land. Ze bieden duizend-en-één oplossingen voor catering op locatie. 90% van hun klanten zijn kmo’s, waarvoor ze al jaren recepties en events op maat verzorgen. Zo genieten de VIP’s van Het Sportpaleis telkens opnieuw van hun uitstekende prijskwaliteitskeuken. Want Amalthea houdt het graag verfijnd. Of ze nu werken voor 4 of voor 5000 gasten. Ze verrassen gasten steeds opnieuw met de Franse keuken, in combinatie met fusion invloeden. Hun klanten zelf, komen nooit voor verrassingen te staan. Want al jarenlang maken ze hun beloftes waar. Zaakvoerder Koen Meeusen leek ons dus de geschikte persoon voor enkele tips.

1. Breng beweging in je event. Statische catering is out

“Op elke event verrassend uit de hoek komen, is ons streefdoel. Presentatie is dus heel belangrijk. Bewegende systemen brengen schwung in je event. Denk maar aan bewegende sushibanden of roterende presentatiestukken. En een kok die live kookt, doet eten. We betrekken er de gasten vaak actief bij. Ijsfondu, een chocoladefontein, zelf je bruschetta’s maken,... het houdt mensen bezig. Ook nadien.”

2. Zorg dat de basiskwaliteit nooit lijdt onder de originaliteit

“Onze koks bereiden innovatieve gerechten, maar nooit ten koste van de kwaliteit. Je kan zo artistiek gaan dat de smaak verloren gaat. Klassieke smaken worden vaak vergeten. Er is niets mis met een dame blanche of een filet pur. Je kan ze gewoon origineel presenteren. Wij werken creatieve thema’s uit, maar brengen altijd een sterrenkeuken die betaalbaar blijft en aangepast is aan de mogelijkheden van de locatie.”

3. Steek niet al je budget in aankleding. Het eten moet perfect zijn

“Belgen zijn Bourgondiërs. Nochtans spenderen veel bedrijven het grootste deel van het eventbudget aan randanimatie. Maar als de gasten niet tevreden zijn over het eten en drinken, zullen ze niet genieten van de rest. Bij goede catering komt heel wat kijken, ook al lijkt het misschien simpel. Kwalitatief eten brengen is één, daarnaast is er het logistieke gedeelte, de planning, de sfeer, de bediening,... alles moet perfect verlopen.”

4. Kies een partner die je vertrouwt en organiseer een stressloos event

“Wij concentreren ons volledig op onze core business, nl. eten en drinken, daarin zijn we specialist. Hierdoor zijn onze klanten 300% zeker dat alles naar wens verloopt, zonder dat ze daar zelf ook maar iets voor moeten doen.”

Bekijk de socials