Al 30 jaar b-to-b partner voor alle telecommunicatie

Sinds 1978 is Sonal specialist in telecommunicatie voor bedrijven. Dankzij hun jarenlange ervaring vinden ze snel kostenbesparende telecomoplossingen die je bedrijf efficiënter doen functioneren. Veel van hun klanten zijn 3de generatie klanten. Het beste bewijs van de kennis en kunde van dit familiebedrijf. Zowel voor kwalitieve telecomproducten als voor de professionele ondersteuning van standaard-, maatwerkproducten of van compleet geïntegreerde systemen, ben je bij Sonal aan het juiste adres. Michaël De Clercq, Afgevaardigd bestuurder van Sonal, vertelt hoe ze hun vier kerntaken groeperen in vier afzonderlijke pijlers.

1. Telefooncentrales:   bellen via internet

Michaël De Clercq: “Bellen via internet is een stuk goedkoper. Alle bedrijven beschikken tegenwoordig over een internetverbinding. Die kan je evengoed gebruiken om te telefoneren. Wij doen de nodige ingrepen en stemmen de telecominfrastuctuur af op de behoeftes van je bedrijf en op de manier van werken. We integreren kantoorapplicaties als Outlook, boekhoud- en CRM-pakketten,... Want rechtreeks vanuit een document naar een klant of leverancier bellen is een pak efficiënter. We sluiten alle nieuwe en herbruikbare infrastructuur aan op die van je telecomoperator. Wij verzorgen het interne gedeelte en je operator zorgt voor de connectiviteit. Al onze producten zijn trouwens moduleerbaar en future proof. We beginnen altijd met een analyse van je communicatiefactuur in het licht van de nieuwe mogelijkheden en kijken waar de ROI ligt. Want voor een bedrijf is communicatie een enorme kost die makkelijk kan verlaagd worden.”

2. Radiocommunicatie: digitale systemen werken beter

“Vandaag vervangen we in productie-afdelingen en magazijnen volop oude radiocommunicatiesystemen door digitale radio. De nieuwe walkie-talkies zijn van veel betere kwaliteit en ook het bereik is 20% beter. Dankzij de digitale werking wordt de klank door de computer bijgestuurd, waardoor die veel zuiverder is. Ook dit communicatiesysteem laat het werk in je bedrijf efficiënter en goedkoper verlopen. Via een gsm naar mekaar bellen is niet alleen duurder, het duurt ook langer voor je iemand bereikt en niet iedereen aan de band hoort de boodschap.”

3. Telematica:  verhoog je efficiëntie op de baan

“De basistoepassing van telematica is GPS en GPRS. We monteren in bedrijfswagens een module die alles registreert van bij het vertrek tot bij de aankomst. Handig ter controle van bijvoorbeeld koeriers, taxichauffeeurs en leveranciers van goederen. Ook boekhoudkundig veel efficiënter, want niemand vult graag werkbonnen in. Bovendien weet je altijd welk voertuig waar en op welk moment beschikbaar is. Bij vrachtwagens gaan we nog een stuk verder. Daarin bouwen we een hele boordcomputer met volledige integratie van de back office. Alle werkopdrachten worden automatisch doorgestuurd zonder dat er ook maar één telefoontje aan te pas komt. Alle gegevens verschijnen op het scherm van de chauffeur. Op het einde van de dag steekt hij zijn digitale kaart in en de back office ontvangt automatisch alle gegevens voor de loonsadministratie, de rij-en rusttijden, het tijdstip van laden en lossen,... Een controlesysteem dat de efficiëntie bijzonder verhoogt.”

4. Satellietcommunicatie: connectie waar ook ter wereld

“We zorgen ook voor spraak- en data op onbereikbare plaatsen in de wereld: in de jungle, de bergen, op de Noordpool of in de woestijn. Hiervoor leveren we speciale GSM-toestellen die via satelliet werken. Ze verhogen de veiligheid tijdens expedities, Parijs-Dakar, opdrachten van Artsen Zonder Grenzen,... Maar ook bedrijfsleiders willen tijdens hun avontuurlijke vakantie vaak contact houden met het thuisfront.”

Wilt u meer weten?

Sonal

Bekijk de socials