Coface is meer dan een verzekeraar: uw adviseur in handelsrisico’s

Coface is in België al lange tijd een toonaangevende kredietverzekeraar. Vandaag wil het bedrijf zichzelf sterker profileren als informatiebedrijf en risicoadviseur. Dat is de taak van Muriel Douchain, sinds meer dan 1 jaar bij Coface verantwoordelijk voor marketing en communicatie in België en Luxemburg. “We willen onze klanten bijstaan in het maken van de juiste beslissingen, lang voor ze een kredietverzekering afsluiten.”

Een sterk merk bouwen

“Voor ik bij Coface begon, had ik verschillende leidinggevende functies in de communicatie- wereld”, gaat Muriel Douchain van start. “Daar werkte ik in opdracht van grote, internationale merken. Die ervaring komt vandaag goed van pas. Aangezien Coface een Frans merk is, is zijn reputatie niet zo sterk op onze markten. Daarom is een sterke brand building nodig om de bekendheid te vergroten en vooral om het verschil met de concurrentie duidelijk te maken.”

Coface is een complete partner voor bedrijven

Dat verschil zit volgens Muriel Douchain in het gegeven dat Coface een completere partner kan zijn voor bedrijven dan louter een kredietverzekeraar. “We zijn vandaag vooral bekend als verzekeraar. Toch is de kredietverzekering pas een laatste stap in ons omvangrijk aanbod van diensten; Check, Collect, Protect. We willen in de eerste plaats een informatiebedrijf zijn, advies verlenen en expertise delen. Preventie is immers cruciaal voor Coface en voor elk bedrijf dat deals sluit.”

Bedrijfsinformatie als toegevoegde waarde

De enorme hoeveelheid bedrijfsinformatie die Coface beschikbaar stelt, biedt hierbij een enorme toegevoegde waarde. “De bedrijfsinformatie die wij verzamelen is rijker dan wat je elders op de markt vindt. Wij krijgen voortdurend signalen over, onder andere betalingsachterstanden en delen die informatie real time. Met behulp van deze informatie geven we ondernemingen een kredietwaardigheidsscore (DRA). Op basis daarvan delen we mee hoeveel kredietlimiet wij aan een bedrijf zouden geven.”

Publicaties, webinars en workshops

Om deze ambities te realiseren zet Coface in op een gestructureerde en impactvolle communicatie via het platform ‘Coface Trade Risk Academy.  “We zetten onze expertise in de markt via een centraal platform. Daar vinden bedrijven economische analyses, publicaties en webinars. Daarnaast bieden we ook workshops aan voor klanten. In deze workshops brengen we verschillende departementen van een bedrijf, met verschillende doelen samen, denk aan de commerciële en Risk Underwriting dienst, en betrekken hen bij het assessmentproces.”

Gespecialiseerde podcasts

Om ondernemingen nóg beter op maat te informeren, werkt Coface ook aan een podcastreeks. “Met deze podcasts geven we iedereen die niet aanwezig kan zijn op onze webinars toegang tot essentiële expertise en analyses van een hoog niveau. De afleveringen, die in het Nederlands en het Frans te beluisteren zullen zijn, worden gehost door een economische journalist die in gesprek gaat met een underwriter en onze CEO Kris Degreef”. www.coface.be

Wilt u meer weten?

Coface

Bekijk de socials