Victus Sales: sales = een wiskundige formule op basis van drie componenten

De vennoten Tasso Limneos en Mathias Van Rietvelde van Victus Sales zijn ervan overtuigd dat sales een wiskundige formule is op basis van drie componenten: het aantal wekelijkse verkoopafspraken, het aantal verkopen hieruit en de gemiddelde omzet per klant. Call center Victus Sales berekent dit voor jou en realiseert het doel met cold calling.

Mathias Van Rietvelden en Tasso Limneos hebben een vijftal jaren op zelfstandige basis gewerkt in de financiële sector, puur op commissie. Ze stuurden een commercieel verkoopteam van vijf mensen aan.

Tasso Limneos: “We prospecteerden zelf en zochten zelf onze klanten. Al snel merkten we dat het telefoneren om afspraken te maken cruciaal was. Een goede belsessie met veel afspraken leidde tot nieuwe klanten en nieuwe omzet.”

Omdat het maken van afspraken de omzet bepaalde, besloten de vennoten om het bellen te outsourcen.

“Maar dat was geen succes. We hebben dan zelf mensen in dienst genomen en opgeleid. Daaruit is callcenter Victus Sales ontstaan. Na 4,5 jaar goed voor een team van zo’n 45 medewerkers, waarvan een 35-tal fulltime voor onze klanten prospecten opbelt en afspraken maakt.”

Cold calling: efficiënt en rechtlijnig

Om nieuwe klantenbezoeken vast te leggen is cold calling nog steeds een van de meest effectieve methodes. Belangrijk is wel om voldoende empathie en begrip voor de prospect te tonen.

“Cold calling is heel rechtlijnig, concreet en direct. Je hebt meteen een antwoord en je creëert duidelijk opportuniteiten zonder hoge investeringsbudgetten.”

Conversiepercentage berekenen

Een goede voorbereiding is de sleutel tot succes.

“Op basis van de concrete cijfers van het aantal afspraken, de effectieve verkopen die uit die afspraken voort komen en de gemiddelde omzet of waarde van een nieuwe klant kan je op voorhand de verhoging van uw omzet berekenen. Stel dat u vijf afspraken per week hebt waar gemiddeld één nieuwe klant uit voortkomt aan 2.000 euro omzet per nieuwe klant, dan realiseert u op één jaar 96.000 euro meer omzet.”

Op de website van Victus Sales vind je een ‘bereken je omzet’-knop.

“Slaag je erin om daar de succesfactor in te vinden? Dan kan je jouw sales schaalbaar maken. We adviseren je graag om de concrete cijfers in een berekening te gieten en om de afspraken met potentiële klanten vast te leggen.”

Naast cold calling belt Victus Sales ook op samengestelde databases van hun klanten en op binnenkomende leads. Deze projecten worden altijd op maat met de klant besproken.

Cold call training 

Besteedt je jouw cold calling liever niet uit? Victus Sales organiseert ook cold call trainingen. Zo’n training bestaat uit twee delen: een strategische sessie en een praktische sessie. Zo leer je om de telefoongesprekken voor te bereiden, maar ook hoe je moet omgaan met de meest voorkomende argumenten. Na deze training heb je alle tools in handen om met succes afspraken te plannen in je agenda.

Victus Sales, Horizonlaan 36, 3600 Genk, T 089 68 01 09, hallo@victussales.be, www.victussales.be

Bekijk de socials