Costimulus biedt professionele marketing- en saleshulp op maat van kmo’s

Karine Vanderlooven helpt kmo's vooruit met structurele oplossingen voor zowel marketing als sales. "Het doel van marketing is om beter of meer te verkopen, om ervoor te zorgen dat je bedrijf duidelijk gepositioneerd wordt in de markt zodat de klanten goed weten waarvoor ze bij jou terecht kunnen. Omdat ik zelf een kmo ben, weet ik heel goed wat een kmo wel en niet aankan", stelt ze.

Wanneer u een nieuw of bestaand product of een nieuwe of bestaande dienst (beter) in de markt wil zetten, kan u terecht bij Costimulus. Karine Vanderlooven: "Ik sta u bij met advies of met een brainstormsessie, maar uiteraard ook met het opmaken van een marketingplan. Dit gebeurt steeds in nauw overleg, op maat, binnen het vooropgestelde budget en rekening houdend met de personele middelen. Het heeft immers geen zin om een grote actie op het getouw te zetten, wanneer er niet voldoende personeelscapaciteit is om de plannen uit te voeren. Bij elke mogelijkheid geef ik de kostprijs en de voor- en nadelen mee. Marketing hoeft helemaal niet duur te zijn om efficiënt te zijn."

Het marketingplan van Karine Vanderlooven resulteert steeds in een overzichtelijk stappenplan van maximaal tien fasen. Karine Vanderlooven: "Eens het marketingplan opgesteld is, is het natuurlijk niet de bedoeling om het in de kast te laten liggen. Graag volg ik de uitvoering van het plan dan ook op en sta ik, indien gewenst, de salesmensen bij. Dat kan bijvoorbeeld zijn met tips voor het opstellen van een commerciële brief of mailing, tot het geven van een verkooptraining of sales coaching van de zaakvoeder als hij/zij zelf de verkoop voor zijn rekening neemt."
Zou u eens graag deelnemen aan een beurs, maar heeft u geen ervaring of geen tijd om uw deelname te organiseren? Ook dan staat Karine Vanderlooven u met raad en daad bij. Zij zorgt zowel voor de volledige voorbereiding als voor de follow-up en u kan haar ook inhuren voor de bemanning van uw stand.

Netwerktraining

Door de globalisering, het groter worden van organisaties en het kritischer worden van individuen wordt netwerken steeds belangrijker. Karine Vanderlooven: "Netwerken is geen marketinghype, maar een belangrijke sales tool geworden. Wie het netwerken niet goed afgaat, kan bij Costimulus een korte netwerktraining volgen."

Voor de adviesverlening is Costimulus erkend door de kmo-portefeuille, waardoor u 50% subsidie ontvangt. (NV)

Bekijk de socials