Dachser: van eenmans transportbedrijf naar toonaangevend logistiek wereldspeler

Dachser is een logistiek dienstverlener opgericht in 1930 in Kempten (Duitsland) door Thomas Dachser. Vandaag is het familiebedrijf van een lokale eenmanszaak uitgegroeid tot een wereldwijd toonaangevend logistiek dienstverlener, actief in weg-, zee- en luchttransport, warehousing en aanverwante diensten. De sterkte van de groep zit hem in het grote eigen netwerk aan vestigingen en landorganisaties met uniforme kwaliteitsstandaarden.

Dachser is in ons land actief sinds 1975 en heeft drie vestigingen: in Moeskroen, in Willebroek en in Manage, nabij La Louvière. Dachser België stelt 321 mensen te werk. Jaarlijks worden 1,4 miljoen zendingen vervoerd, goed voor een omzet van 136 miljoen euro. Wereldwijd telt het bedrijf meer dan 31.000 werknemers die in 376 vestigingen werken. De totaalomzet bedraagt 7,1 miljard euro.

Stabiel groupagenetwerk van Dachser

Tom Verheyen werkt sinds 2010 bij Dachser. Sinds eind 2019 is hij verantwoordelijk voor het filiaal in Moeskroen.

“Dachser is zeer gekend voor zijn stabiel groupagenetwerk over heel Europa. Overal hanteren we dezelfde hoge kwaliteitsnormen. Voor gecombineerd transport hebben we het Dachser Interlocking concept ontwikkeld. Dat staat garant voor een ideale kruisbestuiving tussen road, sea and air. Als klant merkt u niet dat er achter de schermen twee business units zijn. U kan terecht op één platform en u hebt slechts één aanspreekpunt”, vertelt hij.

“Alle LCL export en import is operationeel gekoppeld aan het Dachser netwerk. Er wordt eenzelfde procedure gevolgd voor de doorstroom van data van zendingen die binnen Europa afgehaald of geleverd worden en vervolgens via de lucht of zee verder getransporteerd worden. Voor de planning zijn we niet afhankelijk van externe partijen. U weet ten alle tijden waar uw goederen zich precies bevinden. Uw supply chain wordt zo een flink stuk efficiënter.”

Stabiel en flexibel

Het grote netwerk maakt het ook mogelijk om onder alle omstandigheden stabiel en flexibel te blijven. Ook wanneer externe factoren een rol spelen.

Tom Verheyen: “De stabiliteit ervan heeft zich getoond tijdens de Brexit, maar ook tijdens de coronacrisis en vandaag toont die zich opnieuw met de invasie in Oekraïne. In moeilijke omstandigheden blijft onze loyauteit tegenover onze klanten, onze werknemers, onze onderaannemers en onze stakeholders groot. Zodat we, wanneer de rust na de crisis weerkeert, zonder probleem kunnen verder werken. We nemen geen drastische beslissingen om bijvoorbeeld mensen zonder meer aan de kant te schuiven. We vinden het belangrijk om op lange termijn te denken, zodat we continu de service kunnen blijven bieden die onze klanten gewend zijn.”

Dachser, Avenue de l’Eau Vive 1, 7700 Moeskroen, T 056 39 25 11, dachser.mouscron@dachser.com, www.dachser.be

Wilt u meer weten?

DACHSER

Bekijk de socials