Dessain Printing, expert in rotatiedruk“Als drukker moet je je aanpassenaan de marktomstandigheden”

“Door de digitalisering, de nieuwe media en de gewijzigde communicatie leeft bij veel mensen de perceptie dat het vandaag niet goed gaat met de drukkerijen. Het tegendeel is waar, tenminste wanneer je je als grafisch bedrijf aangepast hebt aan de nieuwe marktomstandigheden en je voorbereid bent op de toekomst”, stelt Kris Debruyn, commercieel directeur van Dessain Printing. Rotatiedrukkerij Dessain Printing werd opgericht in 1680 en heeft met Marc Dessain de veertiende (!) generatie aan het roer. “Het mooiste bewijs dat Dessain Printing zich door de eeuwen heen steeds met succes aan de dikwijls woelige wijzigende maatschappelijke en marktomstandigheden heeft weten aan te passen.”

Dessain Printing is geen mastodont in de grafische sector, maar de drukkerij heeft met zijn drie rotatiepersen (16 pagina’s) toch een capaciteit van een zeer respectabele 18.000.000 katernen per week.

 

“Small is efficiënt”

Kris Debruyn: “We zijn inderdaad een iets kleinere speler op de markt, maar we maken het verschil door onze flexibiliteit, onze opvolging en onze service. Small is beautiful en vooral efficiënt bij Dessain Printing.”

Dessain drukt huis-aan-huisbladen en bijlages die verschijnen in kranten en tijdschriften, dit voor winkelketens, grootwarenhuizen, internetproviders, telecombedrijven, banken, automerken,… en het gaat daarbij veelal om A-merken. Meer dan dertig procent van de omzet betreft drukwerken voor Frankrijk, Nederland en het Verenigd Koninkrijk.

Kris Debruyn: “We hebben evenveel respect voor minder grote oplages. Elke opdracht wordt door ons met dezelfde kwaliteit en service afgewerkt. Een van de sterke punten van onze organisatie is onze eenvoudige structuur. Onze communicatiekanalen zijn bijgevolg kort. De order- en productiebegeleider zijn een en dezelfde persoon. Uw order wordt met andere woorden gedurende zijn hele traject door dezelfde persoon gevolgd, die perfect op de hoogte is van uw dossier.”

 

‘Krom’ denken

Kris Debruyn houdt ervan om samen met de klant, wat hij noemt, ‘krom’ te denken.

Kris Debruyn: “Een folder met tabs? Een brochure met een uitvallende flap? Gevouwen? Geniet? Gelijmd? Samen met u gaan we voor het mooiste en opvallendste resultaat en we vinden het niet erg om daarvoor, indien nodig, onze persen anders te manipuleren dan vereist voor standaardproducten.”

 

Flexibel

Dessain Printing legt ook een grote flexibiliteit aan de dag. Kris Debruyn: “Indien nodig kunnen we makkelijk ‘schuiven’ zodat we zeer snel kunnen gaan drukken. We drukken nauwelijks of geen tijdschriften zodat onze planning niet geblokkeerd raakt met vaste wekelijkse opdrachten. Bovendien kan ons drieploegensysteem heel eenvoudig uitgebreid worden naar een vierploegenshiftdienst wanneer dit vereist is, zodat we tot meer dan drie miljoen exemplaren per weekend extra kunnen drukken.”

(NV)

 

Bekijk de socials