Een uitzendkantoor met een hart voor mensen bezorgt je gemotiveerder personeel

In 1998 werd PLUS Uitzendkrachten opgericht in Antwerpen, met als doel uitzendkrachten een betere toekomst te geven. Want uitzendkrachten die beter begeleid en verzorgd worden, zijn gelukkiger en werken beter. Die aanpak werkt, want PLUS heeft intussen 20 kantoren in heel België en 120 vaste medewerkers. Ze bieden uitzendarbeid aan, werving en selectie van hogere profielen, outplacement, een dienstencheque-afdeling en HR-consulting. PLUS zorgt voor een zeer persoonlijk contact, zowel met uitzendkrachten als met klanten. De meeste van hen zijn kmo’s.

Maatschappelijk verantwoord ondernemen avant la lettre

Bob De Meyer (Algemeen directeur van PLUS): “Bedrijven zoeken meer en meer partners die maatschappelijk verantwoord ondernemen. Wij hoeven niet op die hype te springen, want het zit gewoon in onze genen. Goed voor mensen zorgen, is de filosofie van PLUS. Onze uitzendkrachten zijn even belangrijk als onze klanten. Ze hebben dezelfde rechten als onze vaste medewerkers. Na 30 dagen krijgen ze bijvoorbeeld een hospitalisatieverzekering. Dat is uniek in de uitzendwereld.

We geven ze ook jobcoaching en persoonlijke ondersteuning: financiële begeleiding, invullen van hun belastingsbrief, zoeken van huisvestiging,... Doordat we zoveel aandacht besteden aan onze kandidaten, vinden we altijd geschikt personeel, zelfs nu er een tekort is op de arbeidsmarkt. We verzorgen ook de trajectbegeleiding van werklozen, in opdracht van de VDAB. Hierdoor hebben we een extra database van 6000 potentiële medewerkers, met alle soorten profielen. Een enorm PLUS-punt.”
 
Geschikt personeel vinden, vraagt vandaag veel tijd. Die besparen wij je

“Een bedrijf zit niet te wachten op uitzendkantoren die snel 20 CV’s op de fax leggen en daarna de selectie zelf moeten doen. Zo werkt PLUS dus niet. We sturen liever 2 ideale kandidaten door. Die checken we eerst grondig. We gaan op bedrijfsbezoek bij de klant, kijken welke profielen nodig zijn en welke behoeftes de klant heeft. Nadien zoeken we de juiste kandidaat, via interview en screening. Als die de vacature ziet zitten, volgt een sollicitatiegesprek. Is dit positief, dan zorgen we voor de nodige documenten, werkkledij, ... Nadien praten we geregeld met de klant én met de uitzendkracht over het verloop van de samenwerking.

Die persoonlijke aanpak werpt vruchten af, want uit de laatste tevredenheidsenquête blijkt 92% van onze klanten tevreden tot zeer tevreden. Onze eigen medewerkers verkozen ons al twee keer tot beste werkgever.”
 
Goed HR-beleid maakt je bedrijf aantrekkelijker

“Bedrijven zoeken veel te vaak dé witte raaf, terwijl dat helemaal niet hoeft. En dan schrikken ze dat ze helemaal niemand vinden. Misschien staat ook niet iedereen aan te schuiven om bij hen te werken. Alles begint dus met een goed HR-beleid. Maar een fulltime HR-specialist in dienst nemen, is vaak te duur voor een kmo. Daarom kan je bij ons een HR-specialist inhuren op projectbasis.

Wij helpen je bijvoorbeeld met coaching of bij het uitwerken van processen. Denk maar aan functioneringsgesprekken.

Ook wanneer er plots veel verloop is in je bedrijf, kunnen wij het probleem detecteren en rechtzetten met HR-bijstand.”

Bekijk de socials