Dienstenchequebedrijf met familiale service

Korte lijnen met de klant, goede relaties met medewerkers en een service zoals alleen familiebedrijven die kunnen bieden: daarmee maakt Group-f elke dag het verschil. Sinds 2004 groeide het bedrijf uit tot een gevestigde waarde in de facilitaire sector. Naast professionele schoonmaakdiensten voor ondernemingen, heeft Group-f ook een verhuurdienst en een afdeling dienstencheques. Ondanks de uitdagingen waarmee deze laatste sector geconfronteerd wordt, wil het bedrijf ook daar blijven uitblinken en groeien, vertelt Elke Hechtermans, die samen met haar vader Frank de dagelijkse leiding in handen heeft.

Toonaangevend in schoonmakerservice

Group-f biedt diverse schoonmaakdiensten aan voor bedrijven en particulieren. Zo is het bedrijf uit Kontich marktleider in het hotelwezen maar poetst het ook showrooms, kantoorgebouwen, magazijnen, enzovoort en specialiseerde het zich in het onderhoud van vliegtuiginterieur. In totaal stelt Group-f ongeveer 2000 mensen tewerk. 800 daarvan zijn werkzaam in de divisie dienstencheques als huishoudhulp of in strijkateliers.

Group-f met huishoudhulp in heel Vlaanderen

Met deze divisie richt Group-f zich op een particulier cliënteel. Toch groeide dit aanbod uit de professionele schoonmaakdiensten van het bedrijf, zegt Elke Hechtermans.

“We waren al een sterke speler op de B2B markt toen we met de dienstenscheques begonnen. Aanvankelijk gingen we beide diensten combineren in 1 afdeling. Omdat ze echter onder twee verschillende paritaire comités vallen, splitsten we ze op in twee verschillende divisies.

Vandaag vertegenwoordigt de Group-f afdeling dienstencheques 30% van de omzet binnen de groep. In totaal zijn onze mensen aan de slag in ongeveer 5000 huishoudens verspreid over heel Vlaanderen.”

Familiale service, vlotte communicatie

“We differentiëren ons van andere spelers op de markt door het familiale karakter van Group-f te laten doordringen in elk aspect onze relaties met klanten en medewerkers. Die eerste groep kan rekenen op een kwalitatieve service en nauwgezette opvolging. Ook met ons personeel onderhouden we korten lijnen. We zetten ook in op maximale werkzekerheid en correcte verloning.”

Groeien in uitdagende tijden

Dienstenchequebedrijven staan voor uitdagende tijden. Daar heeft ook de coronacrisis een aandeel in. Toch kijkt Elke Hechtermans vooral vooruit.

“Het klopt dat we geconfronteerd worden met grote uitdagingen in onze sector. Net als andere spelers rekenen we daarom sinds augustus extra kosten aan, bovenop de dienstcheques. Waar andere bedrijven vaak een forfaitaire kost aanrekenen, ongeacht het aantal uren huishoudhulp. Dat betekent dat je niets betaald wanneer er die week eens geen huishoudhulp aanwezig was.

Tijdens de eerste lockdown moesten we onze diensten volledig stilleggen. Vandaag recupereerden we al een stuk van de terugval die dat met zich meebracht. Momenteel bedraagt die nog 15%. Onze eerste prioriteit is om opnieuw op dezelfde bezetting te komen als voordien. Daarom investeerden we de afgelopen jaren veel in operationele optimalisaties en onze nieuwe marketingafdeling. In combinatie met onze gekende service willen we zo een mooie groei realiseren.”   

GROUP-F - Prins Boudewijnlaan 9 - 2550 Kontich - België
www.group-f.be - dienstencheques@group-f.be - 0800 62 024

Bekijk de socials