Group-f Cleaning & Facility: eigen logistiek zorgt voor extra dynamiek

Corporates en kmo’s werden de voorbije jaren geconfronteerd met een beroepsmatige ‘bijwerking’ van COVID. De supply chain sputterde stevig en de gebruikelijke flow kwam in het gedrang. Bij Group-f Cleaning & Facility counterden ze deze uitdaging met een infrastructurele investering. Een eigen magazijn en transportservice bieden een afdoend antwoord op velerlei vragen van de klant.

Een eigen magazijn: alles bij de hand én meer keuze voor de klant

Elke Hechtermans, Mini Executive Officer, zet de voordelen van de klantgerichte koerswijziging graag in de verf.
“Zoals veel bedrijven werden we tijdens de pandemie geteisterd door structurele schaarste. Vóór COVID waren we aangewezen op één leverancier. Die leverde al onze producten én nam het transport naar onze diverse klanten voor zijn rekening. Toen die leverancier met toeleveringsproblemen werd geconfronteerd, had dat dan ook rechtstreekse repercussies op onze werking.”

“Bij Group-f ligt het sowieso al niet in onze aard om bij de pakken te blijven zitten. Aangezien die ‘pakken’ ons ook niet meer bereikten, was dat al helemaal geen optie. We beslisten dan ook om het heft -in dit geval de aankoop van materiaal- zelf in handen te nemen. Eén leverancier werden er tien, waardoor het aanbod zowel kwantitatief als kwalitatief aanzienlijk is uitgebreid. Die diversifiëring is in het voordeel van de klant, die overigens steeds vaker verschillende verwachtingen heeft. Zo gaan we er bij Group-f prat op om te allen tijde goed werk te leveren, maar ‘kwalitatieve cleaning’ is in 2022 een vlag die verschillende ladingen dekt. Zo staan heel wat bedrijven op duurzame producten waaraan geen (verdacht) geurtje zit, terwijl anderen een (goed) geurtje net belangrijk vinden en er veel belang aan hechten dat hun pand na een poetsbeurt ook lekker ruikt. Door dat grote en gevarieerde gamma zelf te importeren en in ons eigen magazijn stockeren, kunnen we ook steeds voldoende beschikbaarheid garanderen.”

Stiptheid én rechtstreeks contact: eigen levering heeft positieve impact

“Er komt een rechtstreekse lijn tussen de klant en het magazijn: in de nabije toekomst gebeurt het transport naar de klant met eigen vervoer en personeel. Door de centralisatie van de stock en de optimale organisatie van het transport kunnen we een drastische daling van onze ecologische voetafdruk realiseren, waarmee we de duurzame dynamiek van Group-f nog eens onderstrepen. Omdat we niet meer afhangen van een derde partij, wordt maatwerk meer en meer mogelijk.

In onderling overleg met de klant kunnen we het meest geknipte levermoment bepalen. Met die volgende stap slaan we overigens twee vliegen in één klap: doordat eigen mensen de levering voor hun rekening nemen, komen we op geregelde basis bij de klant over de vloer. Op die manier kunnen we onze medewerkers ter plaatse optimaal ondersteunen met opleiding en coaching op de vloer. In een adem kunnen we ook de geleverde inspanningen én de uniforme werkkledij van onze medewerkers controleren. Dat laatste vinden we van groot belang. We willen immers dat onze medewerkers er net zo uitzien als de ruimtes die ze onder handen hebben genomen: piekfijn is de norm!”

www.group-f.be/professionele-schoonmaak/

Bekijk de socials