Hoe bouwt VINCI Facilities een sterke employer branding uit?

In de hedendaagse War of Talent is het belangrijk om een sterke employer branding uit te bouwen. Werknemers hechten vandaag niet alleen belang aan een competitief salarispakket, maar ook aan hoe u omgaat met duurzaamheid, sociaal engagement, opleiding,… Aan Michèle Geoffroy, HR-manager bij VINCI Facilities vroegen we hoe zij het neerzetten van een krachtig werkgeversmerk aanpakt.

VINCI Facilities maakt deel uit van VINCI Energies, aanbieder van innovatieve oplossingen en diensten in de industrie, infrastructuur, ICT en dienstensector. Zelf is VINCI Facilities actief in Facility Management en coördinatie, technical maintenance en services, energiebeheer, space planning,… in de tertiaire sector.

Werken aan employer branding is uitdagend

Michèle Geoffroy: “Het feit dat we een andere merknaam hebben en dat het soms niet meteen duidelijk is hoe onze structuur in elkaar zit, maakt het werken aan onze employer branding extra uitdagend. VINCI Facilities is sinds 2010 op de markt en het mooie is dat we steeds meer bekend raken. Toch merken we op jobbeurzen dat mensen met technische profielen geneigd zijn om naar de standen van de echt bekende grote merken te trekken.”

Ten onrechte volgens de HR-manager want VINCI Facilities maakt deel uit van een grote groep, die wereldwijd 222.000 mensen tewerk stelt, waarvan 2.700 in ons land.

Kmo-sfeer op het werk

Michèle Geoffroy: “Het voordeel is dat de groep klein gestructureerd is, met verschillende business units, die je kan beschouwen als kleine kmo’s. Onze werknemers kunnen dus rekenen op de voordelen van een grote sterke groep, in een sector waarop corona weinig of geen impact heeft. We werken in een aangename kmo-sfeer, waarbij iedereen elkaar kent en bij de voornaam noemt. Als ik bij nieuwe werknemers vraag hoe het gaat, vertellen ze tevreden zijn dat ze geen nummer meer zijn.”

Opleidingstrajecten geven boost aan employer branding

Michèle Geoffroy: “Hoe we verder nog aan onze employer branding werken? VINCI hecht veel belang aan opleiding. We zorgen ervoor dat onze werknemers zich voortdurend kunnen bijscholen in de snel evoluerende technologie. Veiligheid van onze medewerkers staat uiteraard voorop. Verder hebben we charters rond diversiteit en human rights en onze aandacht gaat ook uit naar duurzaamheid en sociaal engagement.”

VINCI Fonds

De HR-manager verwijst in verband met het sociaal engagement van VINCI bijvoorbeeld naar het VINCI Fonds in België dat jaarlijks ongeveer 250.000 euro uitkeert aan goede doelen.

Michèle Geoffroy: “We opteren daarbij meestal voor projecten rond sociale re-integratie. Werknemers die over zo’n project peter willen zijn, krijgen de ruimte om tijdens hun werkuren tijd aan het project te besteden.” ■ (NV)

VINCI Facilities heeft momenteel vooral vacatures voor technici in HVAC, voor brandertechnici en voor koeltechnici. Geïnteresseerden kunnen contact opnemen met Delia Becquet: hr.bp@vinci-facilities.com

VINCI Facilities
Havenlaan 86C, 1000 Brussel
T 02 422 26 11
hr.bp@vinci-facilities.com
www.vinci-facilities.be

Wilt u meer weten?

VINCI Facilities

VINCI Facilities

Bekijk de socials