Hoe ver gaat 5 sterrenservice bij een sterrenmerk?

We vroegen het aan Geert Vandenwauver (Sales Manager) en Andre Vermeulen (After Sales Manager) bij Mercedes-Benz Mechelen. Want daar wordt sinds 1999 de ultieme servicegedachte nagestreefd. De 65 medewerkers proberen er elke klant een persoonlijke behandeling te geven voor én na verkoop. In hun 1500 m2 showroom staan alle Mercedes-modellen te schitteren: van smart, Mercedes-Benz personenwagens, bestelwagens tot tweedehands bedrijfswagens met kwaliteitslabel ‘Used 1’. Alle Mercedes-Benz wagens en trucks krijgen hier de behandeling die ze verdienen, qua herstelling en onderhoud.

Openingsuren die je niet snel elders vindt

Andre Vermeulen: “Je kan bij ons herstellingen laten uitvoeren van 7u45 tot 18u30 tijdens de week en op zaterdag van 8u15 tot 17u. Vracht- en bestelwagens kunnen hier zelfs elke werkdag tot 20u terecht. We willen onze klanten altijd mobiel houden en stellen daarvoor alle mogelijke middelen ter beschikking. De komst van een klant wordt goed voorbereid, zodat hij zo weinig mogelijk tijd verliest. Moet hij toch even wachten, dan beschikt hij over een internetcorner met 2 PC’s, draadloos internet en een gezellige leeshoek met drank.”

Onderdelen kunnen op één dag geleverd worden

Andre Vermeulen: “Wij krijgen tot 3x per dag onderdelen aangeleverd. Hierdoor, en door optimalisatie van de processen, wordt de stilstand van een voertuig tot een minimum herleid. Onze concessie voorziet in een volledig serviceaanbod voor onderhoud en herstelling van alle productgroepen. Ook voor carrosserieherstellingen.”

Klantentevredenheid is de maatstaf bij Mercedes-Benz Mechelen

Geert Vandenwauver: “Onze verkopers zijn opgeleid om fleetklanten met raad en daad bij te staan en inzicht te geven over de échte kostprijs van een wagen. We beschikken over een testwagenpark waarin steeds een A-, B-, C-, en E-Klasse zit. Ook met wagens uit het hogere segment (S, ML en GL) kan je proefrijden. Elke klant krijgt na levering van zijn nieuw voertuig een tevredenheidsenquête om te peilen naar zijn aankoopervaring bij ons. Zijn tevredenheid bepaalt mee de verloning van onze verkopers. Ook na elke onderhoudsbeurt peilen we naar de klantentevredenheid (via SMS), om kort op de bal te kunnen spelen.”

Geen mechaniekers, maar techniekers


Andre Vermeulen: “We geven onze mensen extra opleiding tot diagnose technicus, gespreid over een periode van 5 jaar. Onze ploeg is bereid om constant bij te scholen. Hierdoor zijn we altijd de eerste om met nieuwe technieken te werken.”

Packs om U tegen te zeggen


Geert Vandenwauver: “Mercedes-Benz heeft de laatste jaren enorme inspanningen geleverd op het vlak van basisuitrusting van wagens. Vroegere opties behoren nu tot de basisuitrusting (airco, lichtmetalen velgen, radio-cd). Veiligheidsuitrustingen zoals ESP, ABS en airbags zijn altijd standaard geweest. Bovendien bieden we zeer interessante packs aan. Daarbij komt dat de voordelige total cost of ownership de aankoopprijs van een Mercedes-Benz ruimschoots compenseert. Onze (bestel)wagens hebben bv. lange onderhoudsintervallen. Je kan echt vertrouwen op een Mercedes-Benz. Je moet dus het hele plaatje bekijken: aankoopprijs, taxatie, onderhoud, fiscaliteit én restwaarde. Want dankzij de hoge restwaarde, ligt de leasingprijs van een Mercedes-Benz vaak lager.”

Bekijk de socials