HR en uitzendwerk in ongedwongen sfeer

De wereld van HR en uitzendwerk evolueert ontzettend snel. Het bedrijf Recrewtment heeft daar even snel een eigen nichemarkt in uitgebouwd. Met een opmerkelijke no-nonsense aanpak. Na amper 1 jaar zet Recrewtment gemiddeld meer dan 500 uitzendkrachten per week aan het werk. “Wij maken het verschil door onze collega’s”, zegt gedelegeerd bestuurder Andreas Pfeffer. “Onze crew is het hart van het bedrijf. Zij garanderen onze klanten elke dag een perfecte dienstverlening.”

De uitzendsector is een opmerkelijke groei-pool. In de grote steden is de concurrentie bikkelhard. De logo’s van de verschillende bedrijven hangen er vaak vlak naast elkaar. Recrewtment heeft zich als nieuweling in die markt gewaagd en meteen een eigen positie ingenomen. Jong en fris. Groen. “Ik ben al vele jaren actief in de sector”, zegt Andreas Pfeffer. “Ik was ervan overtuigd dat er nog ruimte was voor een nieuw initiatief. Met de steun van een geïnteresseerde investeerder, de Multi Masters Group, heb ik samen met 2 collega’s eind 2015 de handen in elkaar geslagen en een eigen uitzendbedrijf opgezet. Na amper 1 jaar werken wij reeds met meer dan 20 medewerkers vanuit 4 locaties.”

Drie dertigers met samen 30 jaar ervaring en slechts één ambitie: het verschil maken in de HR-sector. Vanuit het besef dat het anders kan, beter ook. “Wij engageren ons voor een dienstverlening op maat”, zegt Andreas Pfeffer. “Wij bouwen een persoonlijke band op met de kandidaten die we over de vloer krijgen en een job zoeken. Onze medewerkers steken opmerkelijk veel tijd in een persoonlijk gesprek met ieder van hen. Wij zien dat als een investering. Het is onze bedoeling om hen via helder persoonlijk advies aan ons te binden, om een langetermijnrelatie met hen op te bouwen. In de uitzendsector wordt vaak geshopt, mensen gaan van het ene interimkantoor naar het andere. Wij vinden het fijn dat onze kandidaten alleen bij ons solliciteren en niet meer bij andere uitzendkantoren binnenwippen.”

Recrewtment stelt vast dat jonge mensen anders tegen jobs en werken aankijken dan pakweg 20 jaar geleden. Ze zoeken hun toekomstige werkgever niet meer alleen in passieve personeelsadvertenties in kranten of magazines. Ze hebben vandaag ontzettend veel nieuwe middelen ter beschikking. De sociale media en het internet hebben de hele HR-wereld op zijn kop gezet.

Professionele competenties linken met vacatures gebeurt bij Recrewtment in een ongedwongen sfeer, met een kop koffie of een glaasje frisdrank binnen handbereik. In het hoofdkantoor aan de Jan Van Gentstraat in Antwerpen kun je je zelfs aan een partijtje tafeltennis wagen.

Efficiënter en doelgerichter

“Wij moeten verder in die richting en nieuwe tools hanteren om de screening van kandidaten te optimaliseren. Bij Recrewtment werken wij daarbij efficiënter, sneller en doelgerichter. Ook naar de bedrijven toe. We werken voor hen gedetailleerde offertes uit die helemaal op maat geschreven zijn. Bij ons vind je geen standaardfolders zoals nog vaak het geval is. De noden van de bedrijven veranderen telkens weer, wij stellen onze dienstverlening volledig af op hun wensen. Futureproof, no nonsense daar gaan we voor!”

Flexibiliteit

en innovaties

Recrewtment schrijft teamwork met hoofdletters. Andreas Pfeffer is bijzonder trots op de sfeer binnen zijn bedrijf. Een hoge mate aan autonomie, nadruk op persoonlijke ontwikkeling en weinig hiërarchie staan hierbij centraal. Daarnaast investeert Recrewtment sterk in innovatie. “Wij willen een echte game changer worden op de Belgische markt en een voortrekker zijn op vlak van innovatie. In 2017 hebben we op dit vlak een aantal verrassingen in petto.”

Binnen de groep werden intussen zes afdelingen uitgebouwd: Customer Excellence (specialisatie in klantencontacten), Logistiek, Maritime, Technics, Recrewtment Inside (het inhouse concept van Recrewtment) en De Crew (een Sociaal Bureau voor Kunstenaars).

Vandaag is er onmiskenbaar een grote schaarste op de arbeidsmarkt. Volgens de meeste analyses zal het tekort aan goede profielen de komende jaren verder toenemen. Recrewtment weet zich dus goed gepositioneerd om zijn groeiperspectieven verder uit te tekenen. (MB)