“Huis-aan-huis bedeling maakt deel uit van creatief communicatieplan”

Vlaamse Post heef zich de laatste jaren sterk gepositioneerd als efficiënt bedeelapparaat voor flyers, folders en allerlei drukwerk. De concurrentie met de nieuwe social media is bijwijlen bikkelhard maar de oude vertrouwde brievenbus doet het met haar papieren boodschappen nog altijd uitstekend. “Ik wens onze klanten voor 2018 daarom in eerste instantie een duidelijk communicatieplan toe waarin ze tot een creatieve mix komen van alle media,” zegt Peter Segers van Vlaamse Post. “Een goede communciatie is immers een én-én verhaal.”

De marketeers hebben het vandaag voor het zeggen. Vanuit hun jeugdig enthousiasme gaan ze in hun reclamestrategie doorgaans voluit voor de moderne online communicatie van oa. de sociale media en de adwords. Die zijn heel goedkoop en laagdrempelig, stellen ze. Peter Segers van Vlaamse Post kan hen daarin voor een stuk volgen maar hij onderkent toch ook wel de beperktheden van de nieuwe media. “Omdat vandaag iedereen het doet is er enorm veel concurrentie en dreigt de boodschap van de ondernemingen meteen ook te verdwijnen in de massa. Online campagnes zijn bovendien heel vluchtig en zijn meteen ook weer vergeten.”

Vlaamse Post blijft daarom het belang van drukwerk via de traditionele huis-aan-huis bedeling verdedigen. “Omdat vandaag 78% van de consumenten de boodschap onmiddellijk leest. De informatie verdwijnt niet tussen spammails. Bovendien is het aangenaam om de boodschap thuis te lezen in een vertrouwde omgeving.”

Nog zoiets: drukwerk prikkelt meerdere zintuigen zoals tast, geur en reuk. De betrokkenheid van de consument bij de voorgestelde inhoud is dan ook veel intenser. Een huis-aan-huis bedeling blijkt bovendien de meest doeltreffende communicatievorm om een reactie uit te lokken. De kost per antwoord is in dit opzicht dan ook heel duidelijk. Drukwerk zorgt bovendien voor dieper lezen. De boodschap krijgt de volle attentie van de klant die niet langer afgeleid wordt door wat er elders op de sociale media aangebracht wordt.

“Direct mailing is een heel veelzijdige vorm van marketing,” zegt Peter Segers nog. “De klant kan kiezen voor een originele aanpak in vormen, afmetingen, kleuren of materialen. Wij kunnen bovendien voor een bedeling op maat zorgen. Op een specifieke dag bv. In één bepaalde straat of wijk enz.” Vlaamse Post heeft tevens een eigen grafische dienst die het drukwerk kan ontwerpen en mee uittekenen met de klant. Talloze bedrijven, verenigingen, steden en gemeentes hebben er reeds een beroep op gedaan.

Het gaat om naamsbekendheid. Wie wil overleven in een heel competitieve economie moet zich laten horen. Een krachtige feedback creëren op de communicatie. “Een creatieve mix van alle media staat garant voor een duidelijke return on investment. Een mediacampagne waarin de directe mailing van drukwerk geïntegreerd wordt leidt volgens onderzoek tot driemaal betere resultaten dan campagnes zonder huis-aan-huisbladen. Buiten een goede gezondheid wens ik onze klanten dergelijk strategisch plan dit jaar van harte toe.”

Vlaamse Post heef zich de laatste jaren sterk gepositioneerd als efficiënt bedeelapparaat voor flyers, folders en allerlei drukwerk. De concurrentie met de nieuwe social media is bijwijlen bikkelhard maar de oude vertrouwde brievenbus doet het met haar papieren boodschappen nog altijd uitstekend. “Ik wens onze klanten voor 2018 daarom in eerste instantie een duidelijk communicatieplan toe waarin ze tot een creatieve mix komen van alle media,” zegt Peter Segers van Vlaamse Post. “Een goede communciatie is immers een én-én verhaal.”

De marketeers hebben het vandaag voor het zeggen. Vanuit hun jeugdig enthousiasme gaan ze in hun reclamestrategie doorgaans voluit voor de moderne online communicatie van oa. de sociale media en de adwords. Die zijn heel goedkoop en laagdrempelig, stellen ze. Peter Segers van Vlaamse Post kan hen daarin voor een stuk volgen maar hij onderkent toch ook wel de beperktheden van de nieuwe media. “Omdat vandaag iedereen het doet is er enorm veel concurrentie en dreigt de boodschap van de ondernemingen meteen ook te verdwijnen in de massa. Online campagnes zijn bovendien heel vluchtig en zijn meteen ook weer vergeten.”

Vlaamse Post blijft daarom het belang van drukwerk via de traditionele huis-aan-huis bedeling verdedigen. “Omdat vandaag 78% van de consumenten de boodschap onmiddellijk leest. De informatie verdwijnt niet tussen spammails. Bovendien is het aangenaam om de boodschap thuis te lezen in een vertrouwde omgeving.”

Nog zoiets: drukwerk prikkelt meerdere zintuigen zoals tast, geur en reuk. De betrokkenheid van de consument bij de voorgestelde inhoud is dan ook veel intenser. Een huis-aan-huis bedeling blijkt bovendien de meest doeltreffende communicatievorm om een reactie uit te lokken. De kost per antwoord is in dit opzicht dan ook heel duidelijk. Drukwerk zorgt bovendien voor dieper lezen. De boodschap krijgt de volle attentie van de klant die niet langer afgeleid wordt door wat er elders op de sociale media aangebracht wordt.

“Direct mailing is een heel veelzijdige vorm van marketing,” zegt Peter Segers nog. “De klant kan kiezen voor een originele aanpak in vormen, afmetingen, kleuren of materialen. Wij kunnen bovendien voor een bedeling op maat zorgen. Op een specifieke dag bv. In één bepaalde straat of wijk enz.” Vlaamse Post heeft tevens een eigen grafische dienst die het drukwerk kan ontwerpen en mee uittekenen met de klant. Talloze bedrijven, verenigingen, steden en gemeentes hebben er reeds een beroep op gedaan.

Het gaat om naamsbekendheid. Wie wil overleven in een heel competitieve economie moet zich laten horen. Een krachtige feedback creëren op de communicatie. “Een creatieve mix van alle media staat garant voor een duidelijke return on investment. Een mediacampagne waarin de directe mailing van drukwerk geïntegreerd wordt leidt volgens onderzoek tot driemaal betere resultaten dan campagnes zonder huis-aan-huisbladen. Buiten een goede gezondheid wens ik onze klanten dergelijk strategisch plan dit jaar van harte toe.”

Wilt u meer weten?