Huis van kantoorvertrouwen

Wie de winkel van Repro in Merksem voor de eerste keer bezoekt, gelooft zijn eigen ogen niet. De nochtans grote handelszaak, 600m² ruim, puilt uit met alle denkbare kantoorbenodigdheden, schoolmateriaal, bouw- en landmeetinstrumenten voor landmeters en architecten, kopieer- en inbindfaciliteiten.

Letterlijk alles lijkt in de winkel voorhanden, van Caran d’ache kleurpotloden en Staedler-tekenpennen, tot plankasten en Moleskine agenda’s. Wat je hier niet vindt, bestaat gewoon niet. “Wij hebben dat altijd als één van onze grootste troeven gezien”, legt Filip Leunis, één der zonen van het familiebedrijf  uit. “Voor ons is dat een vorm  van service, een dusdanig aanbod bieden zodat de klant vindt wat hij zoekt”.

Drie pijlers
 
“Feitelijk bestaat onze winkel uit drie belangrijke segmenten” vertelt Filip Leunis, “drie pijlers die onze hoofdactiviteit bepalen. Ten eerste onze Copyshop, incluis het grote A0-formaat, met plotters en scanners voor tekeningen, posters en allerlei plannen. Een vastgoedmakelaar die bijvoorbeeld een huis wil verkopen kan het bijhorende plan  bij ons via pdf inscannen en versturen. In het Copy Center kan je trouwens ook terecht voor het maken van misboekjes, huwelijks- en doopboekjes, naamkaartjes en posters in alle formaten. Onze tweede pijler is uiteraard het kantoormateriaal, van Pritt tot pen, papier en agenda’s voor 2012, en noem  maar op. En last but not least het werkmateriaal voor landmeters en architecten. Zelfs A0-plankasten met laden hebben wij voor die doelgroep in huis net zoals groot formaat plotters. Een belangrijke niche-markt daartussen is natuurlijk het schoolgerief. Niet alleen alles om een pennenzak te vullen vind je hier, maar ook de mogelijkheid om als student je eindwerk kwalitatief te laten inbinden. Bij Repro maakt kwaliteit en service mee deel uit van onze traditie. Dat komt omdat wij kunnen bogen op een jarenlange ervaring in onze branche en dat vertaalt zich naar de klant toe in een efficiënte aanpak, een enorme productkennis en snelle manier van werken”.

Richting kmo
 
“Toch willen we ons graag meer richten naar het B2B-cliënteel, en dan vooral de kmo”s” licht Filip Leunis toe. “Daarom hebben we recent een magazijn van 1.000m² in Merksem aangekocht. Die oppervlakte laat ons toe een nog grotere stock van gans ons assortiment op te bouwen. Klanten en bedrijven kunnen dat via onze webshop bestellingen plaatsen die ofwel aan huis geleverd worden of in onze winkel kunnen komen ophalen. Bovendien zijn wij erg concurrentieel in onze prijzen. Dat komt omdat wij steeds in grote voorraden rechtstreeks aankopen via de producent of leverancier. Door het kmo-gebeuren meer om te leiden via webshop en magazijn geven we de particuliere klant ook meer ademruimte in het winkelgebeuren en genieten beide doelgroepen van een nog betere service en dienstverlening. En dat is tenslotte wat voor ons telt. Iedere klant verdient onze volle aandacht”.

Bekijk de socials