Internetreclame goedkoper en effectiever dan TV- of radioreclame

Het is een misvatting dat reclame maken op het internet enkel interessant is om producten of diensten te promoten, die online of via een webshop te verkrijgen zijn. U kan ook online reclame maken om geïnteresseerden naar uw zaak ‘in de echte wereld’ te lokken. Voordeel is dat u online heel gericht kan adverteren naar b.v. enkel mannen of vrouwen boven of onder een bepaalde leeftijd in een specifieke regio.

Consumenten zijn tegenwoordig dagelijks online. Ze zijn actief op sociale media, sturen e-mails, bezoeken nieuwssites, gamen,… en surfen naar websites voor informatie wanneer ze zich iets nieuws willen aanschaffen.

Sam Dierckx en Puck Verstraeten, zaakvoerder en project manager van online marketingbureau Kingsberry, vergelijken het internet met de echte wereld met verschillende straten / online kanalen waarin u kan adverteren en mensen bereiken.

Sam Dierckx: “Vroeger was het eenvoudig om reclame te maken. U plaatste een advertentie in de krant of een huis-aan-huisblad, maakte een spot voor radio of televisie, hing een affiche in de bushokjes,… Dat is zeker nog relevant, maar daarnaast biedt het internet heel wat mogelijkheden waarbij u uw reclamebudgetten heel gericht en dus heel efficiënt kan aanwenden.”

 

Afgebakende doelgroep

Adverteert u met een affiche in een bushokje of op de radio, dan zien of horen ook heel wat mensen die niet tot uw doelgroep behoren uw boodschap.

Puck Verstraeten: “Het internet biedt tal van mogelijkheden om uw doelgroep heel afgebakend te bereiken. U kan bijvoorbeeld alleen 40-plussers uit de provincie Antwerpen die interesse hebben in verbouwingen aanspreken en dat doet u met een advertentie op Facebook, LinkedIn, Twitter of met een banner via Google Display op gespecialiseerde nichewebsites,… Kortom, daar waar uw doelgroep tijd doorbrengt online. Surfers die uw website bezoeken, kan u de volgende 90 tot 540 dagen een aangepaste reclameboodschap tonen.”

 

Belangrijk is dat geïnteresseerden die op uw reclameboodschap klikken, op uw website op een correcte en aantrekkelijke landingspagina terecht komen, waarmee u meteen hun aandacht trekt, bij voorkeur met een krachtige call to action waaraan niemand kan weerstaan. Ook hiermee kan Kingsberry u met raad en daad bijstaan. (NV)