Je product kan vanaf nu een grote rol spelen in tv- en filmproducties

Een half jaar gelden werd product placement gereglementeerd in België. Voortaan krijgen alle merken, producten en bedrijven de kans om enkele seconden in beeld te komen tijdens tv-programma’s of films. Een zeer natuurlijke en betaalbare manier om in de kijker te lopen. Het enige wat je als adverteerder moet doen, is product placement toevoegen aan je marketingplan. Voor al de rest zorgt D&M. Het bedrijf van Bob Moris en Herman Deben brengt productiehuizen en adverteerders samen. Een win-winsituatie voor alle partijen.

Een heel natuurlijke manier om in beeld te komen

Bob Moris: “Tv-programma’s en films beelden heel vaak het echte leven uit. Acteurs moeten ook eten, drinken, werken, autorijden, het vliegtuig nemen,... Je kan dus perfect producten en locaties inlassen in een script, zonder dat het iemand stoort.”

Gedaan met wegzappen

Herman Deben: “75% van de kijkers zapt weg tijdens het reclameblok. TV-spots worden immers vaak als agressief ervaren en wekken een natuurlijke weerstand op. Wanneer je product volledig geïntegreerd zit in het programma ervaart de kijker dat als iets natuurlijks. Een veel positievere benadering dus. Bovendien koopt de consument maar al te graag wat zijn favoriete acteur ook heeft.”

Product placement is booming business in de USA

Bob Moris: “In de USA wordt product placement ‘The next level in marketing’ genoemd. De resultaten zijn er enorm. In België staat alles nog in zijn kinderschoenen. Maar ook hier dringt intussen door dat je niet enkel de klassieke communicatiekanalen moet gebruiken, wil je opvallen. Product placement is een zeer effectief en betaalbaar onderdeel van je marketingmix.”

Zeer betaalbaar, ook voor kleinere adverteerders

Herman Deben: “Wij werken met de regionale en nationale zenders. Daarnaast krijgen we opdrachten van filmproducenten om de juiste producten te zoeken. Voor elke adverteerder vinden wij dus wel een tv-programma of film die perfect bij het DNA van zijn merk past. Ons advies is écht objectief, omdat wij bij geen enkele zender of productiehuis horen. Het tarief hangt af van het aantal seconden dat je product in beeld komt én van de kijkcijfers. Als de programma’s heruitgezonden worden, krijg je die er gratis bij. Vanaf 5000 euro kan je al heel wat doen. Het opent ook deuren. Zo kan je bv. de acteurs nadien vragen om in je reclamespot te spelen. Maar we regelen evengoed een publireportage van 3 minuten op Kanaal Z. Dat filmpje kan je nadien gebruiken voor je site, presentaties en beurzen.”

Je product, je klanten en je personeel in de spotlights zetten: een origineel event

Bob Moris: “Een product in een script inlassen, is één ding. Maar we kunnen veel verder gaan. Je kan bv. personeelsleden laten figureren in een bepaalde scène. Ze worden ontvangen door de regisseur en mogen tafelen met de acteurs. Unieke teambuilding. Ook filmpremières voor klanten organiseren wij van A tot Z. Flanders B2B is immers ons nevenbedrijf dat al 11 jaar gespecialiseerd is in events. We zijn dus gewoon om alle kopzorgen over te nemen.”

Bekijk de socials