Kmo-bedrijfsleider Wim Herrijgers volgde verschillende opleidingen bij U-Man

"Wat ik leerde, pas ik nu ook echt toe in mijn bedrijf"

“Een beter leven creëren voor managers én medewerkers in bedrijven.” Dat is al meer dan 25 jaar in een notendop het doel van U-Man. De testing, training en coaching services van U-Man leiden tot een verhoging van het algemeen welzijn van bedrijfsleiders en van hun medewerkers, tot een productievere werksfeer en tot succesvollere bedrijven. Wim Herrijgers, bedrijfsleider van Vasco Keukens & Interieur, kan erover meespreken. “Mijn medewerkers vertellen me dat ik nu beter communiceer en de taken en functies zijn nu veel beter verdeeld in het bedrijf”, vertelt hij.

“Een beter leven creëren voor managers én medewerkers in bedrijven.” Dat is al meer dan 25 jaar in een notendop het doel van U-Man. De testing, training en coaching services van U-Man leiden tot een verhoging van het algemeen welzijn van bedrijfsleiders en van hun medewerkers, tot een productievere werksfeer en tot succesvollere bedrijven. Wim Herrijgers, bedrijfsleider van Vasco Keukens & Interieur, kan erover meespreken. “Mijn medewerkers vertellen me dat ik nu beter communiceer en de taken en functies zijn nu veel beter verdeeld in het bedrijf”, vertelt hij.

Wim Herrijgers volgde de basisopleiding ‘Het begrip van de menselijke factor' waarin hij beter leerde begrijpen hoe je met mensen moet omgaan, hoe je hen kan motiveren en hoe je conflicten oplost. Wim Herrijgers: "Het resultaat van de opleiding is dat ik sterk verbeterd ben in mijn communicatie. Daarmee bedoel ik: beter luisteren, beter begrijpen en sneller zien of er iets mis is en erop inspelen."

Hij koos aansluitend voor een opleiding ‘Een teamversterkende organisatie' wat resulteerde in een nieuw organisatieschema voor zijn bedrijf én hij rondde zopas ook een opleiding ‘Financiële Welvaart' af omdat hij meer wilde weten over het goed financieel runnen van een kmo.

Wim Herrijgers: “ Ook de nieuwe structuur van het bedrijf staat nu op poten. Daardoor worden de taken beter verdeeld en wordt een aantal medewerkers ontlast. Ik heb nu meer tijd kunnen vrijmaken om me met de echt belangrijke zaken bezig te houden als bedrijfsleider. Ondertussen volgen onze tien verkopers ook een opleiding bij U-Man. Het gaat om de ‘Sales Booster’, een verkoopsopleiding op maat van Vasco.”

Ook de afdelingsverantwoordelijke Ben heeft opleiding bij U-Man gevolgd. Ben staat dagelijks in contact met collega's en klanten en een vlotte communicatie is dan ook een must. Wim Herrijgers: " Voor de training durfde Ben impulsief reageren maar nu heeft hij alles beter onder controle. Hij heeft de impulsiviteit achterwege gelaten."

Een sterk gepersonaliseerde aanpak

Trainingsverantwoordelijke bij U-Man Vanessa Lauwers: “We weten allemaal dat menselijk kapitaal zeer belangrijk is in een bedrijf. Om dit menselijk kapitaal te ontginnen, moet de manager over de juiste tools beschikken. En het allerbelangrijkste zijn zijn communicatievaardigheden. Daar wordt bij U-Man zeer sterk de nadruk opgelegd. We kunnen gerust stellen dat communicatie het fundament is van een goed lopende organisatie. U-Man hanteert daarbij een heel eigen methodiek en een sterk gepersonaliseerde aanpak waarbij met een 'buddy-systeem' wordt gewerkt. In groepjes van twee werk je op je eigen tempo je traject af, waarbij je elkaar voortdurend feedback geeft. Onder supervisie van een cursusbegeleider gaan de cursisten echt zelf aan de slag. Daarmee bereik je veel betere resultaten dan wanneer je gewoon luistert naar wat een trainer aan een groep cursisten verkondigt. Alles draait bij een U-man opleiding om de daadwerkelijke implementatie in het bedrijf. U-Man maakt de belofte dat de aangeleerde managementprincipes, wanneer je ze correct toepast, zonder uitzondering de beoogde resultaten voortbrengen.”

Wim Herrijgers: “Waarom ik U-Man zou aanbevelen bij andere kmo-bedrijfsleiders? Omdat ik er in geloof dat training/coaching een persoon en bedrijf kan doen ontwikkelen en laten groeien. Je bedrijf wordt er beter van: je werkt gestructureerder, er gaat minder tijd verloren in communicatie. Vroeger werd een verhaal drie keer verteld en gehoopt dat iemand het zou oplossen. Nu wordt het probleem meteen aan de juiste persoon gericht en snel opgelost. Mooi meegenomen is het feit dat U-Man gecertificeerd is door de kmo-portefeuille waardoor je een belangrijke subsidie ontvangt. Daardoor werd het voor ons betaalbaar om ons team verkopers een opleiding te laten volgen.” (NV)