Laat je telefonie en datanetwerk boosten

In veel sectoren spreekt 25 jaar ervaring voor zich. In de wereld waarin operatoren van vaste en mobiele spraak- en datanetwerken actief zijn, is een kwarteeuw dienstverlening vooral veelzeggend. In het geval van LCR Telecom wijst het op uitgesproken klantgerichtheid, aanpassingsvermogen en zin voor innovatie. De onderneming zet haar expertise in om kmo’s een service aan te bieden, die doorgaans alleen weggelegd is voor grootschalige organisaties.

Op het kruispunt van IT en telecom

“Ooit bestonden IT en telecommunicatie relatief los van elkaar, maar vandaag zijn er steeds meer raakvlakken en overlappingen. Wij brengen het beste van beide werelden samen,” vertelt Tim Verwimp. LCR Telecom gaat partnerships aan met gerenommeerde integrators van zowel telecom- als IT-applicaties & hardware. Die kunnen de innovatieve en performante operatordiensten in exclusiviteit aanbieden. “Samen bedenken we totaaloplossingen op maat van de kmo. Efficiëntie en kostenoptimalisatie staan daarbij centraal.”

Kmo-service op corporate niveau

Die insteek vormt ook de ruggengraat van de totaal vernieuwde website. “We richten ons uitdrukkelijk tot de kmo’s,” vult Bjorn Van Beeck aan. “LCR Telecom houdt steeds een vinger aan de pols van de markt en gaat op zoek naar de missing links. Tegen die achtergrond vertalen wij de mogelijkheden die de grote telecomspelers aanbieden aan de corporates, naar een kmo-aanbod. Denk bijvoorbeeld aan shared bundles voor dataverkeer, een oplossing om MS Teams te koppelen aan operatoren, budgetvriendelijke tariefplannen voor mobiele communicatie enz.”

Betaal voor wat je nodig hebt

Via de button ‘prijssimulatie’ op de website kan je een vrijblijvende doorlichting van je telecomfactuur aanvragen en bekijken of en waar je met LCR Telecom kunt besparen. Daarbovenop biedt LCR Telecom ook tools aan om overconsumptie tegen te gaan. Bjorn licht toe: De Telecommarkt is erg competitief. Dus waar kmo’s nog winst kunnen halen is in het afsluiten van contracten die nauw aansluiten bij de echte behoefte. Het is precies daarop dat onze tools en tariefplannen gericht zijn. Je betaalt met andere woorden enkel voor wat je daadwerkelijk nodig hebt en verbruikt. Die eenvoud en transparantie draagt ongetwijfeld bij aan de opmerkelijk lange loyaliteit (gemiddeld acht jaar nvdr) vanwege de klantenkring.

Fault monitoring

“We houden alle diensten nauwlettend in het oog en nemen proactief contact op met de klant, zodra we zien dat er iets zou kunnen foutlopen. Bijvoorbeeld wanneer er om wat voor reden ook capaciteit is weggevallen of wanneer een klant zijn limieten dreigt te overschrijden.”

Door Proximus erkende expertise

Proximus werkt samen met LCR Telecom om bedrijven te begeleiden, die een aanbod rond mobiele telefonie (met eigen sim-kaarten via het Proximus-netwerk) willen opstarten. “Wij kunnen al een mooie trackrecord voorleggen voor wat het op de markt brengen van dergelijke providers betreft,” aldus Jan Van den Bosch. “Het vertrouwen dat we als MVNO (Mobile Virtual Network Operator) van een grote speler als Proximus krijgen, zien wij als een blijk van erkenning. Het bevestigt dat wij een degelijk alternatief kunnen bieden voor de telecombehoeften, toch een belangrijke kostenpost voor de meeste kmo’s.”

LCR Telecom, Ternesselei 330 - 2160 Wommelgem - T 0800 48 777 - info@lcrtele.com - www.lcrtele.com

Bekijk de socials