Ziehier wie u aan de lijn krijgt bij telecomprovider LCR Telecom

Els is al het langste in dienst van LCR Telecom: “Dat moet ondertussen al ongeveer 20 jaar zijn. Ik heb steeds op de klantendienst gewerkt. Mijn job is in de loop der jaren wel geëvolueerd. Vroeger bood LCR Telecom alleen vaste telefoniediensten aan, voor analoge toestellen en telefoonlijnen. Nu opteren de klanten meestal voor digitale telefonie of bellen via internet. Daarnaast bieden we bijvoorbeeld ook SIM-kaartjes voor gsm’s aan. We zijn met andere woorden een one-stop-shop voor data- en telecomoplossingen.

Het fijne aan de job is dat je kan aangeven waar je je goed bij voelt. Zo verdiep ik mij momenteel vooral in onze VoB-diensten, Voice over Broadband, ons nieuwste product waarmee u uw telecommunicatiekosten super optimaliseert.”

Ook Martine is al even aan boord bij LCR Telecom: “Sinds 2005 om precies te zijn. We zijn met ons drieën goed op elkaar afgestemd. Tijdens vakanties of verlofdagen kunnen we zonder probleem elkaars werk overnemen, zodat onze klanten steeds geholpen worden.”

“Met mijn zes jaar ervaring werk ik het minst lang van ons gedrieën voor LCR Telecom”, voegt Natasja eraan toe. “Ik ben vooral actief op de eerstelijnsdienst en ik zorg er ook voor dat de gegevens en de klantencontracten in de computer terecht komen.”

Klanten kunnen bellen of mailen

Heeft u een vraag of een probleem? Dan kan u daarvoor naar Martine, Els of Natasja bellen of mailen. Uw vraag wordt onmiddellijk beantwoord, uw probleem meteen in behandeling genomen. Vaak is het nog dezelfde dag opgelost.

Martine: “Onze klanten appreciëren het om onmiddellijk iemand aan de lijn te krijgen. We hebben ondertussen met een aantal van hen een echte vertrouwensrelatie opgebouwd. We noemen elkaar bij de voornaam en deze klanten hoeven niet altijd opnieuw hun uitleg te doen.”

Els: “We merken ook dat veel klanten lang ‘bij ons’ blijven. De telecomsector kenmerkt zich door telefoonhoppers. LCR Telecom kan mooie cijfers voorleggen op dat vlak, waarbij klanten gemiddeld acht jaar bij ons blijven, terwijl de meeste telecomoperatoren kunnen rekenen op een gemiddelde klantenrelatie van drie jaar. En als klanten soms overstappen horen we vaak dat ze het jammer vinden en ons gaan missen. Ik sluit een opzegging meestal af met een ‘steeds welkom terug’. Dat blijken soms geen loze woorden :-).”

Vrijblijvende simulatie van uw besparing

U kan voor de meest uiteenlopende vragen bij de klantendienst terecht.

Natasja: “In het begin van de maand krijgen we vaak telefoontjes over de facturatie van klanten die graag wat meer uitleg bij hun factuur willen, of die willen overstappen op digitale facturatie of die een paswoord wensen waarmee ze zelf op onze website alle facturen en de details van hun gesprekken kunnen opvragen.”

Els: “Mensen die interesse hebben in onze dienstverlening stellen we graag voor om vrijblijvend een simulatie te maken van de besparing die ze kunnen realiseren. Het geeft vaak een grote voldoening als we horen dat een klant door de overstap naar een ander tariefplan maandelijks een mooi bedrag bespaart. We denken graag met onze klanten mee.”

Martine: “Telkens er een nieuw tariefplan is, worden onze klanten hiervan verwittigd en kunnen ze ons vrijblijvend contacteren om te bekijken of het voor hen interessant is om over te stappen.”

Preventieve controle op uitzonderlijk verbruik

Martine: “LCR Telecom heeft ook speciale controlesystemen waarmee we zeer snel uitzonderlijk hoog verbruik van data kunnen detecteren en proactief actie kunnen ondernemen. We verwittigen onze klanten dan waardoor ze hoge kosten vermijden.”

Els: “Zo herinner ik me het voorval dat een van onze klanten aan het zeilen was op de Middellandse Zee en volop met zijn gsm aan het bellen was, maar zijn boot bevond zich buiten het reguliere netwerk. Zonder dat onze klant het wist, was hij via satelliet aan het telefoneren en dat kost waanzinnig veel geld. We zagen de honderden euro’s er maar bijtikken. Onze klant was ons zeer dankbaar dat dit opgemerkt werd tijdens de dagelijkse controles.”

LCR Telecom, al meer dan 25 jaar gespecialiseerd in telecom voor kmo’s

Telecomprovider LCR Telecom legt zich sinds 1994 toe op het aanbieden van kostenbesparende data- en telecomoplossingen voor kmo’s en andere organisaties. De operator biedt totaaloplossingen aan, waarvoor hij samenwerkt met tal van ICT- en PABX-partners. LCR Telecom was een van de eerste alternatieve telecomaanbieders in ons land. Heel wat kmo’s maken vandaag volop de overstap van traditionele telefonie, met vaste telefoontoestellen, naar software based telefonie, met applicaties en headsets. LCR Telecom houdt eraan om beide technologieën te blijven ondersteunen. Zaakvoerders Jan Van den bosch en Tim Verwimp: “Via partnerships en samen met leveranciers van telefooncentrales en met leveranciers van netwerken en IT bepalen we wat voor uw bedrijf of organisatie op vlak van telecom de meest ideale producten en diensten zijn.”

Net als voor elektriciteit, gas, verzekeringen is het nuttig om voor uw telecom regelmatig de tarieven te vergelijken. Martine, Els en Natasja maken u graag wegwijs.

LCR Telecom, aanbieder van kostenbesparende data- en telecomoplossingen voor kmo’s en aanverwante organisaties, gaat er prat op flexibel, servicegericht en snel te zijn. Wanneer u LCR Telecom opbelt, hoort u geen computerstem, hoeft u geen keuzemenu te doorlopen of minutenlang naar wachtmuziek te luisteren. U krijgt onmiddellijk Martine, Els of Natasja van de klantendienst aan de lijn. Zij vertellen hier hoe ze u graag van dienst zijn en verder helpen.

LCR Telecom - Ternesselei 330 - 2160 Wommelgem

T 03 213 95 95 - www.lcrtele.com

Bekijk de socials