Maart wordt dé maand van 2020 voor Transport Roosens

Transport Roosens heeft een druk jaar 2019 achter de rug. In juli was er de verhuis naar de nieuw gebouwde vestiging in het Antwerpse havengebied en een maand later volgde de overname van Transport Van Gucht.

Er was ook wat administratieve rompslomp rond de ingebruikname van de keuringszone en de fumigatiezone op de nieuwe site. “Maar alles valt nu stilaan in zijn plooi. We kijken dan ook uit naar de officiële opening van ons nieuw gebouw, gepland voor maart”, stelt gedelegeerd bestuurder Peter van de Kerkhof.

Het nieuwe bedrijventerrein en de gebouwen van Transport Roosens voldoen volledig aan de verwachtingen van een modern transportbedrijf.

Keuringen, ook voor derden

Zo is er een keuringscentrum ondergebracht, waarvoor Peter van de Kerkhof hoopt tegen maart de papiermolen rond te hebben, zodat keuringsorganisme SBAT de vrachtwagens ter plaatse kan komen keuren. Het keuringscentrum staat ook open voor vrachtwagens van andere firma’s. Het volstaat daarvoor een afspraak te maken.

Fumigatie en truckwash

Op de site is tevens een fumigatiezone ingericht. Steeds meer landen leggen op dat containers pas mogen ingevoerd worden wanneer ze gefumigeerd zijn. En dan is er nog de truckwash, zodat de vrachtwagens van Roosens steeds spic & span de baan opgaan. Zowel de fumigatiezone als de truckwash zijn tevens toegankelijk voor andere transporteurs.

Specialist in nationaal en internationaal vervoer

Het was de overgrootvader van gedelegeerd bestuurder Stephan Roosens die in 1932 van start ging met het transporteren met paard en kar van boter en eieren. Vandaag is Transport Roosens expert in nationaal en internationaal vervoer. Het bedrijf heeft daarvoor een groot, modern vrachtwagenpark ter beschikking, met meer dan 150 opleggers. Transport Roosens vervoert alle zeecontainers (20 – 45FT), standaard zeecontainers, tankcontainers (vooral smeermiddelen en andere vloeistoffen), koelcontainers,…

Voor het transport van machines, veelal heftrucks, zijn er de diepladers. Die zijn uitschuifbaar in de hoogte. Er is een laadbrug voorzien met een capaciteit van 3000 tot 9000 kg en de oplegger kan zakken tot op de grond.

Transport Roosens doet vooral de Benelux, Noord-Frankrijk en Duitsland aan, alsook heel wat andere regio’s in West-Europa.

Warehousing

Op de nieuwe site heeft Transport Roosens ook een meer dan 5.000 m² aan magazijnen. Ze bieden plaats aan bulk en losse goederen, maar ze kunnen ook uitgerust worden met rekken. In het open en hoge magazijn kan een stacker binnenrijden om havencontainers te laden en te lossen.

Bekijk de socials