Nieuwe kapitein aan het roer. Macs Benelux, de MAX voor al uw vrachten naar Zuid-Afrika en Amerika

Wanneer general manager van Macs Benelux Gaston Janssens op 30 juni met pensioen gaat, kan hij de leiding van het rederijfiliaal met een gerust hart overlaten aan Eddy Rondeaux, die niet onbeslagen op het ijs komt en reeds 32 jaar ervaring heeft opgebouwd bij het bedrijf. Met vier nieuwbouwschepen die enkele maanden geleden in de vaart gekomen zijn én met de nieuwe trans-Atlantische lijn naar de Gulf Coast (Mexico) in de Verenigde Staten van Macs weet Eddy Rondeaux wat hem te doen staat.

 

Wanneer general manager van Macs Benelux Gaston Janssens op 30 juni met pensioen gaat, kan hij de leiding van het rederijfiliaal met een gerust hart overlaten aan Eddy Rondeaux, die niet onbeslagen op het ijs komt en reeds 32 jaar ervaring heeft opgebouwd bij het bedrijf. Met vier nieuwbouwschepen die enkele maanden geleden in de vaart gekomen zijn én met de nieuwe trans-Atlantische lijn naar de Gulf Coast (Mexico) in de Verenigde Staten van Macs weet Eddy Rondeaux wat hem te doen staat.

 

Macs Benelux is een dochterbedrijf van de Duitse rederij Macs Maritime Carrier Shipping dat zijn hoofdkwartier in Hamburg heeft. De rederij is eigenaar van een aantal multipurpose schepen, die een laadvermogen tussen 30.000 en 35.000 ton hebben en uitgerust zijn met eigen scheepskranen met een capaciteit tot 240 ton.

 

Gaston Janssens: “Vanuit Antwerpen vertrekken er twee tot drie schepen per maand richting Zuid-Afrika met multipurpose goederen: droge bulk, containers en stukgoederen, waaronder staal, big bags, constructiemateriaal,… Die schepen komen gevuld terug, via de havens Rotterdam/Hamburg en Antwerpen. We kunnen ook een feederverbinding aanbieden met Engeland zodat goederen van daaruit mee naar Zuid-Afrika kunnen getransporteerd worden. In Zuid-Afrika doen we verschillende bestemmingen aan, waaronder Cape Town, Port Elizabeth, Coega, Durban en Richards Bay, en we houden ook halt in Maputo (Mozambique), meestal met overslag in Durban waar we een aparte feederdienst hebben met ons eigen zeeschip.

 

Eddy Rondeaux: “Met de vier nieuwe moderne schepen die Macs in gebruik genomen heeft, spelen we perfect in op de behoefte van onze klanten. Ze hebben een grotere kraancapaciteit en het verbruik ligt een flink stuk lager. Ondertussen zijn ook de eerste trans-Atlantische afvaarten een feit. Het spreekt vanzelf dat we trans-Atlantische dezelfde goede reputatie bij onze klanten willen opbouwen, een die gebaseerd is op betrouwbaarheid, service en garantie” (NV)