Nieuwe vennoot, nieuwe locatie. Accountantskantoor Vinoelstklaar voor de toekomst

Het is dit jaar 70 jaar geleden dat Henri Vinoelst in Brasschaat een eigen accountantskantoor oprichtte. Zijn kleinzoon Tom Vinoelst en diens vennoot Dirk Van Hove hebben vandaag de leiding over een eigentijds accountantskantoor met tien medewerkers. Het kantoor werd een jaar geleden overgebracht naar een in het oog springend modern pand, waar Tom en Dirk over aangepaste vergader- en gespreksruimten beschikken, uitgerust met de modernste technologie. Zo komen zij volledig tegemoet aan de nieuwe invulling van het vak van accountant. Accountantskantoor Vinoelst is met andere woorden klaar voor de toekomst.

Tom Vinoelst vervoegde de zaak als Accountant-Belastingconsulent-IAB in 1996. Zijn vader hield op dat moment al een aantal jaren een kantoor in Antwerpen.

 

Tom Vinoelst: “Dat was vlakbij de Groenplaats, in het historische Huizen Bleyenberg, een pand dat dateert uit 1660. Het was heel charmant en huiselijk ingericht, maar groeide de voorbije jaren stilaan uit zijn voegen. We zijn heel tevreden een mooi, modern pand met veel mogelijkheden te hebben gevonden in de Pourbusstraat, een zijstraat van de Vlaamse Kaai, waar veel parkeergelegenheid is en vlakbij de Ring.”

Tegelijkertijd werden ook intern enkele herschikkingen doorgevoerd en werd erkend Boekhouder-Fiscalist-BIBF Dirk Van Hove vennoot.

Tom Vinoelst: “Acht jaar geleden is Dirk bij Vinoelst komen werken. We zijn eigenlijk jeugdvrienden en we hebben altijd contact blijven houden. Na acht jaar is duidelijk geworden dat we ook zakelijk op één lijn zitten en zijn we een partnerschap aangegaan.”

Dirk Van Hove: “Daarbij hebben we er bewust voor gekozen om de naam van het kantoor niet te wijzigen. Vinoelst is al drie generaties een sterk merk. Daar moet je niet aan tornen.”

 

Begeleiding van A tot Z

Dirk Van Hove: “Vinoelst behartigt de dossiers van A tot Z: de administratie, facturatie, debiteurenopvolging, boekhouding, fiscaliteit, rapportering,… We hebben een uiteenlopende klantenportefeuille: kmo’s, maar ook multinationals alsook zelfstandigen in hoofd- of bijberoep. We kunnen rekenen op een aantal vaste partners: een sociaal secretariaat, notaris, advocaten,… waarmee we veel synergie hebben opgebouwd en waardoor we kort op de bal kunnen spelen. Door ons te omringen met gespecialiseerde partners zijn we ook uw aanspreekpunt bij overnames of bij de overdracht van uw bedrijf.”

 

Steeds op de hoogte met rapporteringstool

Met de nieuwe scanningsmodule kan u uw facturen als PDF doormailen naar het kantoor, waarna deze automatisch en onmiddellijk in het boekhoudprogramma ingeboekt worden. Met een login kan u dan de gebruiksvriendelijke rapporteringstool via de website consulteren en voortdurend beschikken over uw meest recente bedrijfsgegevens (omzet, kosten,…).

 

Altijd bereikbaar

Tom Vinoelst: “We gaan er prat op om steeds bereikbaar te zijn. Ook na de kantooruren krijgt u iemand aan de lijn.” (NV)