“Qua telefonie hebben kmo’s dezelfde noden als multinationals”

Een compleet aanbod aan voordelige telecomdiensten voor de professionele gebruiker, vervolledigd met een uitgebreide en persoonlijke klantendienst in de meest brede zin van het woord. Dat is in een notendop de dienstverlening van alternatieve telecomoperator LCR Telecom NV. LCR Telecom was in de jaren negentig een van de eerste alternatieve telecomoperatoren op de Belgische markt en het bedrijf staat dan ook als een huis.

Zaakvoerders van LCR Telecom Wim Raes en Jan Van den bosch richten zich uitsluitend op de zakelijke markt en meer specifiek op kmo’s. Volgens hen krijgen kmo’s bij grote operatoren niet altijd de service die ze verdienen, terwijl ze wel vaak dezelfde noden hebben als een multinational. 

Wim Raes: “LCR Telecom biedt een volledig gamma aan telecommunicatiediensten waaronder vaste telefonie, mobiele telefonie & internettoegang.  Bij de vaste telefonie bieden we twee types  aan: CS (carrier select) waarbij het bedrijf klant blijft bij Belgacom voor zijn telefoonlijnen, maar wil besparen op de telefoongesprekken, of VoB, waarbij wij ook de telefoonlijnen overnemen, uiteraard met behoud van de nummers.”

Jan Van den bosch: “Onze klanten realiseren besparingen op twee domeinen. Enerzijds is dat op de kostprijs van de gesprekken zelf: wanneer je, zeg maar, duizend nationale gesprekken per maand voert aan bijvoorbeeld 0,03 euro per minuut en daarvoor bij LCR Telecom 0,02 euro per minuut betaalt, dan bespaar je zo direct 30% op de gesprekskosten. We gaan echter een stap verder waarbij we de klant, via overzichtelijke facturen en uitgebreide, maandelijkse analyses, inzicht in zijn belverkeer geven.  Hiermee wordt het beheren van de kosten heel wat eenvoudiger en zo realiseren heel wat bedrijven, dankzij deze klare kijk, een extra besparing.” 

Wim Raes: “Onlangs hadden we het voorbeeld van een bedrijfsleider uit het Leuvense die onmiddellijk na de overstap naar LCR op zijn factuur constateerde dat er maandelijks voor zo’n 500 euro oproepen naar Ieper waren, terwijl hij daar helemaal geen relaties had. Onderzoek leerde dat het een inbelverbinding betrof die sinds vele jaren in gebruik was en tot op heden onopgemerkt was gebleven wegens gebrek aan detail op de factuur. De inbelverbinding kon gemakkelijk vervangen worden door een DSL-verbinding die nog geen 50 euro per maand kost.”

Met de facturatie van LCR Telecom krijgt u telkens een overzicht van de bestemmingen tot op stadsniveau, van de meest gebelde nummers, van de duurste gesprekken, van de gesprekken per lijn, alsook van de evolutie op jaarbasis, per dag en per uur. Op de website van LCR Telecom kan u bovendien uw facturatie tot een jaar terug consulteren. 

Jan Van den Bosch: “Dezelfde doorzichtigheid geldt uiteraard ook voor mobiele telefonie. We hanteren een vaste prijs per minuut en per SMS, geen gedoe met piek- en daluren of met gratis SMS-jes.  

Transparantie is troef!” Heeft u een vraag of probleem, dan heeft u na drie beltonen een medewerker van LCR Telecom aan de lijn, geen gepuzzel dus met toetsen drukken en menu’s kiezen.

Bekijk de socials