Schoonmaakbedrijf Care bezorgtzijn klanten een echt “delight”

In het Europa van vandaag, waar de randvoorwaarden van de markt voortdurend in beweging zijn, is het voor de Belgische bedrijfswereld een hele uitdaging om het hoofd te bieden aan de economische realiteit. Ron Embrechts, CEO van schoonmaakbedrijf Care, werkte een aantal jaren geleden in navolging van de Amerikaanse president Roosevelt, een interessant en succesvol ‘New Deal’-programma uit, waar hij vandaag nog altijd pal achter staat en waarbij in samenspraak met de klant het best mogelijke schoonmaakprogramma wordt uitgewerkt binnen een gereduceerd budget. “We gaan er prat op onze klanten een echt delight te bezorgen. Onze klanten moeten niet tevreden zijn, ze moeten verrukt zijn”, aldus de CEO.

In de huidige economische omstandigheden blijft Ron Embrechts ervan overtuigd dat je als bedrijf trouw moet blijven aan je filosofie. Ron Embrechts: “Als je je basisprincipes ter harte blijft nemen, dan zal je bedrijf continuïteit en duurzaamheid kennen. Wij blijven met Care aan onze klanten de beste zorg aanbieden voor een correcte prijs en wij blijven ook onze eigen mensen met de beste zorg omringen en op de beste manier motiveren en stimuleren, ook financieel, volledig in de lijn van de titel van ‘Beste Werkgever’ die we al enkele jaren verdienden. Tevreden werknemers zetten bij onze klanten immers graag hun beste beentje voor.”

Partnerschap

In relatie naar de klanten van Care toe gelooft Ron Embrechts in een sterk partnerschap. Ron Embrechts: “We werken volledig samen met de klant een schoonmaakprogramma uit binnen het vooropgestelde budget en gaan een echt partnerschap aan. Daarbij treden we als het ware op als een afdeling van de klant en we evolueren flexibel mee binnen de beschikbare budgetten en volgens de behoeften die er concreet in het bedrijf leven in verband met onze dienstverlening. We leveren met andere woorden maatwerk.”

Schoonmaakbedrijf Care gaat bewust niet mee in het verhaal waarbij de werkdruk voortdurend verhoogd wordt en bedrijven er prat op gaan om op eenzelfde tijdsspanne een steeds grotere oppervlakte schoon te kunnen maken. Ron Embrechts: “Werkdruk is niet gekoppeld aan de oppervlakte die moet worden schoongemaakt, maar aan de taken die je gevraagd worden uit te voeren. Ik denk niet dat het de bedoeling is om schoonmakers op den duur rolschaatsen onder te binden om nog sneller te kunnen gaan. Het is ook niet de bedoeling om in de plaats van de klant de schoonmaaknorm op te drijven. Voor bepaalde klanten volstaat het bijvoorbeeld om de vuilbakken slechts om de twee of drie dagen te ledigen in plaats van op een voorgeschreven dagelijkse basis. De uitgespaarde tijd kan zo aan andere taken besteed worden. Daarom vindt Care het belangrijk om in samenwerking met de klant een takenpakket op maat op te stellen.”

Care streeft er niet naar om op zoek te gaan naar manieren om nog sneller en efficiënter te werk te gaan alleen maar met het oog op het drukken van de kosten, maar kiest resoluut voor een nieuwe manier van schoonmaken. Ron Embrechts: “Een manier waarmee we onze klanten een echt ‘delight’ bezorgen, zodat ze ons zonder te twijfelen aan iedereen willen voorstellen.” (NV)

Bekijk de socials